“آژنگ نیوز”: اهدا مدال به ازدواج طولانی در لهستان یک مراسم سالانه است.در این خصوص شهر ورشو به زوج های متاهل طولانی مدت مدال می دهد .زوج های داوطلب برای واجد شرایط بودن باید ثابت کنند که ۵۰ سال است که ازدواج کرده اند. رافال ترزاسکوفسکی، شهردار ورشو، بیش از ۲۰ سال است که ازدواج کرده است، با این حال، او و همسرش هنوز راه زیادی در پیش دارند تا بتوانند واجد شرایط یکی از مدال های رسمی پایتخت لهستان برای ازدواج طولانی باشند. با این وجود، رئیس شهر از اعطای این جایزه به بیش از ۹۰زوج محلی که هفته گذشته در مراسم حضور داشتند، بسیار خوشحال شد و گفت که می‌دانست برای ماندن در یک رابطه شاد چقدر “عشق و صبر لازم است”. زوج ها باید حداقل ۵۰ سال به طور رسمی کنار هم حضور داشته باشند، یا آنچه در اصطلاح رایج است – آنها باید سالگرد طلایی خود را جشن گرفته باشند. این  زوج های طلایی مستحق مدال هستند. مدال ازدواج طولانی خود شکل یک ستاره شش پرتو دارد که در وسط آن یک کتیبه درخشان “برای زندگی زناشویی طولانی” و در سمت دیگر، دو گل رز نقره ای وجود دارد.

ورشو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ترزاسکوفسکی در مراسم گفت:«این لحظه مورد علاقه من به عنوان شهردار شهر است زیرا فقط مردم خندان را می بینم.  مردم می گویند،وقتی ۵۰ سال پیش سوگند یاد کردی، گفتی: من هر کاری می کنم تا ازدواجم هماهنگ، شاد و پایدار باشد. دقیقا همین اتفاق افتاد.

شهردار ورشو در پیام تبریک خود خطاب به زوجین افزود: ازدواج انتخاب آگاهانه دو نفر است که به یکدیگر احترام می گذارند و به یکدیگر عشق می ورزند.

مراسم هفته گذشته اولین مراسم برای سال ۲۰۲۴ بود. با این حال، شهردار رافال ترزاسکوفسکی در دوره مسئولیت خود به ۱۹۷۰ زوج که در ۶۱ مراسم شرکت کرده اند مدال اهدا کرده است. شهروندان برنده جایزه هم در مورد شهردار میگویند:ما فقط می توانیم آرزو کنیم که او و همسرش روزی برنده این اهد عینیفتخار شوند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *