“آژنگ نیوز”:لاووزین قاتل زنجیره ای فرانسوی به دلیل مشارکت در ماجرای مسمومیت در پاریس در چنین روزی در سال ۱۶۸۰ میلادی اعدام شد.کاترین دشایس که گاهی با نام کاترین مونوآزین یا به سادگی لا ووزین شناخته می شود یک قاتل زنجیره ای فرانسوی بود. او در حدود سال ۱۶۴۰ به دنیا آمد و در ۱۶ فوریه ۱۶۸۰ به عنوان جادوگر در پاریس اعدام شد. او همراه با چند نفر دیگر نقش مهمی در به اصطلاح ماجرای سموم ایفا کرد. او از راه گرفتن دستمزذهای بالا برای طالع بینی زندگی می کرد. او مراسم دعاهای شیطانی ، سقط جنین، فروش معجون های عشقی و سموم را برگزار کرد. گفته می شود که او نوزادان را نیزقربانی کرده است.

لاووزین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در طول کار خود به عنوان یک فالگیر، متوجه شباهت‌های بین خواسته‌های مشتریانش در مورد آینده آنها شد: تقریباً همه می‌خواستند کسی عاشق آنها شود، یکی بمیرد تا ارث ببرند، یا اینکه همسرشان بمیرد. تا شاید با دیگری ازدواج کنند. در ابتدا، او به مشتریانش گفت که اگر اراده خدا نیز باشد، اراده آنها صادق خواهد بود. سپس، او شروع به توصیه به مشتریان خود کرد که باعث تحقق رویاهای آنها شود. این اقدامات در ابتدا برای بازدید از کلیسای یک قدیس خاص بود. در نهایت، او شروع به فروش طلسم کرد و اعمال جادویی از انواع مختلف را توصیه کرد. استخوان‌های وزغ، دندان‌های خال، مگس‌های اسپانیایی، براده‌های آهن، خون انسان و مومیایی یا گرد و غبار بقایای انسان، از جمله ترکیبات ادعایی پودرهای عشق ساخته شده توسط لا ووزین بودند. در نهایت، او شروع به فروختن داروهای مقرون به صرفه به کسانی کرد که آرزو داشتند مردم عاشق آنها شوند و به کسانی که آرزوی مرگ یک نفر را داشتند سم فروخت.

اما بیشترین ارتباطات او زمانی آغاز شد که همسر پادشاه لویی چهاردهم برای دریافت جادو و به منظور تصرف روح پادشاه با لا ووزین آشنا شد.پادشاه که از موضوع ارتباط همسرش با جادوگر آگاه شده بود دستور دستگیری لاووزین را صادر کرد.

لا ووزین به جنایاتی که متهم شده بود اعتراف کرد و دلایل پیشرفت حرفه خود را توصیف کرد. او هرگز تحت شکنجه قرار نگرفت:البته یک دستور رسمی برای اجازه استفاده از شکنجه صادر شد، اما مشخص شد که این دستور نباید اجرا شود و در نتیجه هرگز از آن استفاده نشد. دلیل آن ترس از این بود که اگر تحت شکنجه از او بازجویی شود، ممکن است نام افراد با نفوذ را فاش کند. لا ووزین هرگز در طول مصاحبه ها نام هیچ یک از مشتریان خود را ذکر نکرد. او یک بار به نگهبانان گفت که بیشتر از همه از او می‌ترسید که درباره دیدارهایش در دربار سلطنتی از او بپرسند. این احتمال وجود دارد که او از مونتسپن به عنوان مشتری خود و تلاش خود برای قتل پادشاه یاد می کرد و می ترسید که چنین اعترافی منجر به اعدام او شود. فهرست مشتریان او، ترتیب دادن دعاهای شیطانی، ارتباط او با مونتسپن و تلاش برای قتل پادشاه، تا پس از مرگش فاش نشد، تا زمانی که دخترش آن را بیان کرد و با شهادت‌های غیر آلوده متهمان دیگر تأیید شد. . با این حال لاووزین به جرم جادوگری محکوم شد و در ۲۲ فوریه ۱۶۸۰ در میدان گرو در پاریس در ملاء عام سوزانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *