“آژنگ نیوز”:نشست شب «دکتر محمّدجواد مشکور»برگزار می شود.

هفتصد و بیست و هشتمین شب از شب‌های بخارا به تجلیل از مقام علمی «دکتر محمّدجواد مشکور» اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه بیست و نهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی: آقایان حسن انوری، مجدالدین کیوانی، حسین آبادیان، داریوش رحمانیان، مشکان مشکور و علی دهباشی و خانم‌ها هایده لاله و نسیم خلیلی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

دکتر محمّدجواد مشکور (اسفند ۱۲۹۷ – ۲۵ فروردین ۱۳۷۴)، از نسل طلایی دانشمندان چنددانشی سده اخیر ایران و از جمله اساتیدی است که دروس حوزه و دانشگاه را نزد اساتید دانشمند زمان خود در ایران و اروپا‌ بهره گرفته است و تحقیقات ارزشمندی درباره تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام، زبان‌های باستانی ایرانی و سامی، ادب فارسی و عربی از خود به یادگار گذاشته است.

همچنین در این شب، از خانم دکتر نسیم خلیلی به عنوان چهارمین برگزیده جایزه سعی مشکور تقدیر خواهد شد.

شمحمد جواد مشکور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نسیم خلیلی، تاریخ‌پژوه، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مستقل، دانش‌آموخته‌ی دکتری تاریخ ایران از دانشگاه الزهراست. وی در طی بیست سال فعالیت نویسندگی، تحقیق و داستان‌نویسی، موفق شده است افزون بر بیست و شش عنوان کتاب در حوزه‌ی تاریخ‌پژوهی و ادبیات داستانی بیافریند از میان آثار تاریخی شاخص او می‌توان به «انقلاب مشروطیت ایران»، «تاریخ صفویه»، «گفتمان نجات‌بخشی در ایران عصر صفوی»، «رواداری فرهنگی در عصر مغولان» و «قهرمان مردم؛ علی (ع) در بینامتنیت و متون رسمی و فرهنگ عامه‌ی تاریخ ایران» اشاره کرد؛ وی همچنین بیش از ده‌ رمان و مجموعه‌داستان با پس‌زمینه و دغدغه‌ی تاریخ‌گرایانه نوشته و منتشر کرده است. خلیلی همچنین در حیطه‌ی روزنامه‌نگاری به ویژه در حوزه‌ی نگارش مقالات تاریخی و معرفی کتاب در رسانه‌های معتبر کشور از جمله شرق، شهروند، اعتمادملی، مهرنامه، اعتماد و سایتهای ایبنا و تاریخ ایرانی و …، از سال هشتاد و سه تا به امروز فعالیت مستمر داشته است.این نشست در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه بیست و نهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی (به نشانی: خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی) برگزار می‌شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *