آژنگ نیوز”: تابلو جیغ در چنین روزی در سال ۱۹۹۴ میلادی به سرقت رفت.پیش از بازی‌های المپیک ۱۹۹۴، موزه ملی نروژ یک نسخه خود از تابلو جیغ (شماره ۲) را از مکان معمولش به یک گالری طبقه همکف به عنوان بخشی از ویترین فرهنگ نروژ منتقل کرد.

جیغ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در گذشته، این حرکت به عنوان یک حرکت بحث برانگیز تعبیر میشد. بسیاری طبقه همکف موزه‌ها را سخت‌ترین طبقه برای ایمن می‌دانند: طبقات همکف مطمئناً شلوغ‌ترین طبقه‌ها هستند، آنها نزدیک‌ترین فضا به خروجی‌ها هستند و پنجره‌های آنها در دسترس است. با این حال، گالری دوربین های امنیتی و سیستم هشدار آنها را برای محافظت از گنجینه های ملی خود کافی دانستند. متأسفانه اشتباه کردند.

ججیغ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ساعت ۶:۳۰ صبح ۱۲ فوریه ۱۹۹۴، همزمان با مراسم افتتاحیه المپیک، زنگ موزه به صدا درآمد. زنگ بلافاصله به نگهبانی هشدار داد که با پلیس تماس گرفت. اگرچه پلیس در عرض چند دقیقه به گالری رسید، اما خیلی دیر شده بود. تصاویر دوربین های امنیتی دو مرد را نشان می دهد که از یک نردبان بالا می روند، پنجره گالری را می شکنند، تابلو جیغ را با سیم برش از دیوار جدا می کنند و متعاقباً با نقاشی فرار می کنند. دزدی فقط ۵۰ ثانیه طول کشید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *