“آژنگ نیوز”:فیلم کلاسیک آمریکایی راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی اولین نمایش جهانی خود در چنین روزی در سال ۱۹۷۶را داشت. این درام به ویژه برای بازی رابرت دنیرو به عنوان یک کهنه سرباز ناپایدار ذهنی در جنگ ویتنام ،شناخته شده است.

تاکسی در۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

داستان فیلم در نیویورک در حال زوال و از نظر اخلاقی ورشکسته پس از جنگ ویتنام اتفاق می‌افتد، تراویس بیکل (دنیرو)، یک راننده کهنه کار و تاکسی است. او وضعیت روحی اش رو به وخامت است ،اما با این حال شب‌ها نیز در در شهر با تاکسی اش کار می‌کند.

پل شریدر نویسنده داستان فیلم، در زندگی واقعی در سال ۱۹۷۲ در حال نابود شدن بود. او که مشروبات الکلی زیاد می نوشید و در ماشین خود زندگی می کرد، به دلیل زخم معده در بیمارستان بستری شد.

تاکسی در - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در آنجا درباره تلاش آرتور برمر برای ترور فرماندار آلاباما جورج والاس خواند: این داستان جوانه نوشتن فیلمنامه او برای راننده تاکسی (۱۹۷۶) بود. مدیران کلمبیا از فیلمنامه متنفر بودند، اما وقتی مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو، که پس از موفقیت در فیلمهای خیابان‌های بد (۱۹۷۳) و پدرخوانده قسمت دوم (۱۹۷۴) در اوج پرواز می‌کردند، اعلام آمادگی کردند، راننده تاکسی به بسته‌ای خوب تبدیل شد که نمی‌توانستند آن را رد کنند.اسکورسیزی فیلمنامه را به فیلمی تبدیل کرد که اکنون یکی از دو یا سه فیلم برجسته دهه ۱۹۷۰ محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *