“آژنگ نیوز”:انیمیشن پینوکیو برای اولین بار در جهان در چنین روزی در سال ۱۹۴۰ میلادی به نمایش در آمد .این انیمیشن که به یکی از محبوب ترین آثار کلاسیک دیزنی تبدیل شد ؛ به خاطر تصاویر درخشان و داستان جذابش شناخته می شود.

پینو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این فیلم که برگرفته از رمانی از سی. کولودی است، ماجراهای یک عروسک چوبی را روایت می کند که سازنده تنهاش، ژپتو، آرزو می کند که یک پسر واقعی باشد. یک پری با زنده کردن عروسک، پینوکیو، آرزوی او را برآورده می‌کند، اما او به پینوکیو می‌گوید که قبل از اینکه او را به یک پسر انسان تبدیل کند، باید ارزش خود را ثابت کند.

Screenshot 2024 02 07 133031 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پینوکیو تحت هدایت دوست حشره‌اش، جیمینی کریکت، در مسیر تبدیل شدن به یک پسر واقعی، مجموعه‌ای از ماجراهای باورنکردنی را تجربه می‌کند. او در زندگی جدیدش توسط بینی اش که هر بار که دروغ می گوید بلندتر می شود از فریب باز می دارد.

این فیلم در داستان سرایی خود نیز قابل توجه است که به نوبه خود طنز، تراژیک و پر از تعلیق است. سکانس درون نهنگ – که در آن پینوکیو ژپتو را که توسط پستاندار غول پیکر بلعیده شده بود نجات می دهد – یکی از لحظات مهم پرده دیزنی است. یکی دیگر از نکات برجسته فیلم موسیقی است، به ویژه آهنگ “When You Wish upon a Star” که به یک کلاسیک دیزنی تبدیل شد.

Screenshot 2024 02 07 133107 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسیاری از هنرمندان بزرگی که کار صداپیشگی این انیمیشن را اجرا می‌کردند تا سال‌ها بعد، زمانی که تلاش‌هایشان در مستندهای ویژه برای بازار ویدیوی خانگی مورد قدردانی قرار گرفت، اعتبار هنری پیدا نکرده و یا به رسمیت شناخته نشدند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *