“آژنگ نیوز”:مرکز پمپیدو، یک مرکز فرهنگی ملی فرانسه به نام رئیس جمهور سابق ژرژ پمپیدو، در چنین روزی در سال ۱۹۷۷ میلادی درپاریس افتتاح شد.

پمپیدو۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مرکز پمپیدو به طور رسمی دراین روز توسط رئیس جمهور فرانسه، والری ژیسکار دستن افتتاح شد. نمای بیرونی بی‌نظیر صنعتی آن، که محیط اطرافش را کوچک نشان می دهد، به خاطر لوله‌های بیرونی رنگارنگ، کانال‌ها و سایر خدماتی ه ارایه میکند؛ شهرت بسیاری را به خود جلب کرد. معماران رنزو پیانو از ایتالیا و ریچارد راجرز از بریتانیا بودند. مرکز پمپیدو به سرعت به یک جاذبه محبوب تبدیل شد و به‌عنوان یکی از پربازدیدترین بناهای فرهنگی در جهان شناخته شد.

پمپیدو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مرکز پمپیدو که عمدتاً یک موزه و مرکز هنرهای تجسمی قرن بیستم و بیست و یکم است، خدمات و فعالیت‌های جداگانه‌ای را در خود جای داده است. موزه هنر مدرن آن چندین مجموعه عمومی از هنر مدرن را که قبلاً در تعدادی دیگر از گالری های پاریس نگهداری می شد، زیر یک سقف قرار داد. همچنین نمایشگاه های موقت مکرر به موضوعات مدرن اختصاص داده شده است. علاوه بر این یک کتابخانه عمومی بزرگ، یک مرکز طراحی صنعتی، یک موزه فیلم، و مرکز تحقیقات موسیقی و آکوستیک وجود دارد که توسط رهبر و آهنگساز فرانسوی پیر بولز تأسیس شده است. مرکز موسیقی شامل اتاق‌های تمرین، استودیو، و یک سالن کنسرت است و کنسرت‌هایی را که عمدتاً به موسیقی مدرن اختصاص دارد، ارائه می‌کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *