“آژنگ نیوز”:محل قدیمی ترین مسجد غزه دارای تاریخ غنی و هزاره ای است .مسجد عمری متعلق به قرن هفتم که در حمله هوایی اخیر به شدت آسیب دید، شامل آثار خدایان رومی، آیین های یهودی و کلیساهای بیزانسی و کاتولیک بود.

این مسجد اولین بار در اوایل قرن هفتم ساخته شد و به نام خلیفه دوم مسلمین عمر بن الخطاب،نامگذاری شد. این بنای برازنده سنگی سفید، با مناظر تکرار شونده از طاق های نوک تیز و یک مناره بلند هشت ضلعی بود که توسط یک بالکن چوبی کنده کاری شده احاطه شده بود و با هلالی تاجی داشت.

مسجد غزه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

غزه غنی از گنجینه های فرهنگی است، با حدود ۳۲۵مکان میراث رسمی ثبت شده در تنها ۲۲۷ کیلومتر مربع.همجنین این بنا از جمله سه مورد ثبت شده در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو بوده است. مسجد عمری یکی از بیش از ۲۰۰ مکان باستانی است که در حملات اسرائیل آسیب دیده یا ویران شده است.در حال حاضرنیمه پایینی مناره و چند دیوار بیرونی تنها قسمت‌هایی از مسجد است که هنوز پابرجاست.

7c35bef679bdbcb0cd TRISTRAM1870 p074 GAZA THE OLD TOWN - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

منطقه غزه ساحلی غرق در آفتاب است، با ساختمان‌های سنگی مرتب شهر قدیمی و باغ‌های زیتون و پرتقال سرسبز. اینجا در طول تاریخ مرکز تجاری بوده که دریای مدیترانه را به آفریقا، آسیا و اروپا برای هزاران سال متصل کرده است. این شهر به ویژه به عنوان نقطه ترانزیت بخور، یکی از گرانبهاترین کالاهای دنیای باستان، مشهور بود. غزه با توجه به ثروت های فراوان کشاورزی و دریایی خود، تقریباً توسط هر امپراتوری قدرتمندی از جمله مصریان باستان، رومیان، خلفای اولیه اسلامی، صلیبیون و مغولان فتح شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *