“آژنگ نیوز”:اولین پزشک زن آموزش دیده در آمریکا ؛الیزابت بلک ول که در انگلستان به دنیا آمده بود، مدرک M.D را از کالج پزشکی ژنو در نیویورک در چنین روزی در سال ۱۸۴۹ میلادی دریافت کرد.او بدین ترتیب تبدیل به اولین پزشک متخصص و دانشگاه رفته در آمریکا شد.

دکتر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
035_03, 2/14/03, 1:04 PM, 8C, 2720×3426 (2267+3822), 100%, BW Copy, 1/60 s, R32.3, G26.0, B64.6

بلک ول از دوستی در حال مرگ الهام گرفت که به دنبال پزشکی برود، او گفت اگر یک پزشک زن داشت، مصیبت او کمتر بود. اکثر پزشکان مرد هم البته به عنوان کارآموز نزد پزشکان مجرب آموزش دیده بودند. همچنین تعداد کمی از کالج‌های پزشکی وجود داشت و هیچکدام از آن‌ها زنان را نمی‌پذیرفت، هرچند تعداد کمی از زنان نیز شاگردی کردند و پزشکان غیرمجاز شده بودند.

بلک ول با تبعیض و موانعی در کالج مواجه شد: استادان او را مجبور کردند که جداگانه در سخنرانی ها بنشیند و اغلب او را از آزمایشگاه ها کنار می گذاشتند. شهرنشینان محلی او را به عنوان یک زن “بد” به دلیل سرپیچی از نقش جنسیتی خود دوری می کردند. بلک‌ول در نهایت احترام اساتید و همکلاسی‌هایش را به‌دست آورد و برای اولین بار در کلاس خود در سال ۱۸۴۹ فارغ‌التحصیل شد. او شروع به تأکید بر مراقبت های پیشگیرانه و بهداشت شخصی کرد و تشخیص داد که پزشکان مرد اغلب با ناتوانی در شستن دست های خود بین بیماران باعث ایجاد اپیدمی می شوند.

دکتر ۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۸۵۱، دکتر بلک ول به شهر نیویورک بازگشت، جایی که تبعیض علیه پزشکان زن به معنای تعداد کمی از بیماران و دشواری تمرین در بیمارستان ها و کلینیک ها بود. با کمک دوستان کویکر، بلک ول یک کلینیک کوچک برای معالجه زنان فقیر افتتاح کرد. در سال ۱۸۵۷، او به همراه خواهرش دکتر امیلی بلکول و همکارش دکتر ماری زاکرزوسکا، بیمارستان زنان و کودکان نیویورک را افتتاح کرد. ماموریت آن شامل ایجاد موقعیت برای زنان پزشک بود.

دکتر۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در طول جنگ داخلی، خواهران بلک‌ول پرستارانی را برای بیمارستان‌های اتحادیه آموزش دادند. در سال ۱۸۶۸، بلکول یک کالج پزشکی را در شهر نیویورک افتتاح کرد. یک سال بعد، او خواهرش را به سرپرستی منصوب کرد و برای همیشه به لندن بازگشت، جایی که در سال ۱۸۷۵، استاد زنان در دانشکده پزشکی زنان لندن جدید شد. او همچنین به تأسیس انجمن ملی بهداشت کمک کرد و چندین کتاب منتشر کرد، از جمله یک زندگینامه، به عنوان یک پیشگام در زمینه باز کردن در حرفه پزشکی برای زنان در سال ۱۸۹۵ میلادی.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *