“آژنگ نیوز”:هدی لامار، هنرپیشه اتریشی الاصل، که اغلب به عنوان یک زن متهور شهرت داشت و بعداً به عنوان مخترع برجسته یک دستگاه ارتباط رادیویی شناخته شد، در فلوریدا در چنین روزی در سال ۲۰۰۰ میلادی درگذشت.

دختر یک بانکدار مرفه وینی، لامار از سن ۴ سالگی به طور خصوصی آموزش دید. در زمانی که ۱۰ ساله شد، یک پیانیست و رقصنده ماهر بود و می توانست به چهار زبان صحبت کند. در ۱۶ سالگی در مدرسه نمایشی ماکس راینهارت در برلین ثبت نام کرد و در عرض یک سال اولین فیلم سینمایی خود را (۱۹۳۰؛ پول در خیابان) انجام داد. زندگی رو به رشد هنری او با ازدواج اش در سال ‍۱۹۳۳با سازنده مهمات اتریشی فریتز ماندل متوقف شد، این موضوع او را از حضور بیشتر در صحنه و صفحه نمایش منع کرد، بلکه تلاش ناموفقی پس از طلاق از مندل، در سال ۱۹۳۷ به هالیوود رفت و در اولین فیلم انگلیسی زبان خود، درام کلاسیک رمانتیک الجزیره (۱۹۳۸) ظاهر شد. لامار در سال ۱۹۵۳ شهروند ایالات متحده شد.

Hedy Lamarr 2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او مهارت های بازیگری خود را در فیلم هایی متعدد نشان داد با این حال، در بیشتر موارد، او به نقش‌های تزئینی محدود می‌شد. به همین جهت به امید برای به دست آوردن نقش‌های مهم‌تر، شرکت تولیدی خود را در سال ۱۹۴۶ راه‌اندازی کرد.بدین ترتیب در عرض سه سال با حضوردر فیلم «سامسون و دلیلا» (۱۹۴۹) اثر سسیل بی. دمیل، با موفقیت به عنوان یک ستاره، بازگشت.

در طول جنگ جهانی دوم به صراحت ثابت شد که با همکاری جورج آنتیل، آهنگساز آوانگارد، دستگاه الکترونیکی را اختراع کرده که پارازیت سیگنال های رادیویی را به حداقل می رساند. اگرچه این دستگاه هرگز در زمان جنگ مورد استفاده قرار نگرفت، اما جزء فناوری ماهواره و تلفن همراه امروزی است.

لامار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لامار پس از بازنشستگی از سینما در سال ۱۹۵۸ دوبار نامش مجددا بر سر زبانها افتاد. بار اول در سال ۱۹۶۶ به خاطر دزدی از یک مغازه که دستگیر و بعدا تبرئه شد؛ و بار دوم برای حضور در یک فیلم کوتاه در سال ۱۹۹۱ میلادی .

او شش بار ازدواج کرده بود (جن مارکی فیلمنامه نویس و جان لودر از جمله همسرانش بودند) اما در زمان مرگ تنها زندگی می کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *