“آژنگ نیوز”:رژیم سلطنتی هاوایی سرنگون شد .کمیته ای به رهبری سانفورد بالارد دول که برای منافع شکر هاوایی و متحدان آمریکایی آن ها فعالیت می کرد، در این روز در سال ۱۸۹۳ میلادی ملکه هاوایی لیلیووکالانی را برکنار کرد و یک دولت موقت را با ریاست آن به عنوان رئیس جمهور منصوب کرد.در حقیقت گروهی متشکل از ۱۳تاجر و وکیل قفقازی کودتا علیه ملکه انجام دادند، سرنگون. شد.

هاواییی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این گروه خود را کمیته ایمنی نامیدند – شش شهروند پادشاهی و هفت ساکن خارجی هاوایی (پنج آمریکایی، یک اسکاتلندی و یک آلمانی). هدف نهایی آنها الحاق به ایالات متحده بود. با این حال، پنج سال طول می‌کشد تا این هدف محقق شود. طرح غلبه بر سلطنت هاوایی برای دهه ها در حال آماده شدن بود. در زمان سلطنت ملکه لیلیووکالانی، خواهر کالاکائوا که پس از مرگ پادشاه در ۲۹ ژانویه ۱۸۹۱ به عنوان پادشاه جانشین او شد، در نهایت حرکت شدت گرفت.

هاوایییی۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دولت تازه تاسیس بلافاصله نمایندگانی را به واشنگتن دی سی فرستاد تا به دنبال یک معاهده الحاق باشند. به همین ترتیب، جناح سلطنتی نمایندگانی را برای رسیدگی به پرونده ملکه فرستاد. در پایان، یک معاهده الحاق به کنگره ارسال شد، اما پس از آغاز به کار گروور کلیولند به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه مارس، این معاهده به سرعت لغو شد.

هاواییی۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رهبران دولت موقت با به بن بست رسیدن هدف خود برای الحاق، تصمیم گرفتند خود را به جمهوری هاوایی تشکیل دهند. در ۲ ژوئیه ۱۸۹۴، قانون اساسی جدید آنها تصویب شد و سانفورد بی دول، که رئیس دولت موقت بود، برای یک دوره شش ساله به عنوان رئیس جمهور تایید شد. دول، یک شهروند هاوایی از یک خانواده مبلغ، پسر عموی جیمز دی. دول بود که در سال ۱۸۹۹ از بوستون به جزایر رسید و صنعت آناناس را توسعه داد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *