“آژنگ نیوز”:کاپادوکیه، ناحیه باستانی در شرق آناتولی مرکزی، واقع در فلات ناهموار شمال کوه‌های توروس، در مرکز ترکیه کنونی. مرزهای این منطقه در طول تاریخ متفاوت بوده است. چشم انداز کاپادوکیه شامل گستره های چشمگیری از سنگ های آتشفشانی نرم است که در اثر فرسایش به برج ها، مخروط ها، دره ها و غارها شکل گرفته اند. کلیساهای صخره‌ای و مجموعه‌های تونل زیرزمینی مربوط به دوران بیزانس و اسلامی در سراسر حومه شهر پراکنده شده‌اند.

کاپادوکیه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سفال‌ها و ابزارهای دوران نوسنگی که در کاپادوکیه یافت شد، حضور انسان اولیه در این منطقه را تأیید می‌کند. کاوش‌ها در شهر مدرن کولتپه بقایای شهر هیتی-آشوری کانش را که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می‌رسد، کشف کرده است. ده ها هزار لوح گلی به دست آمده از بقایای یک مستعمره تجاری آشوری در کنش از قدیمی ترین اسناد مکتوب کشف شده در ترکیه است.

اولین ظهور نام کاپادوکیا به قرن ششم قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که اشراف فئودالی کاپادوکیا تحت سلطه ساتراپی ایرانی قرار داشتند و آیین های پرستشگاهی زرتشتی رواج یافته بود. به دلیل زمین ناهموار و تولید متوسط کشاورزی، این منطقه در دوران باستان توسعه نیافته بود و تنها چند شهر قابل توجه داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *