“آژنگ نیوز”:ساخت خودروهای پلاستیکی از سوی صنعتگر آمریکایی هنری فورد در چنین روزی در سال ۱۹۴۲ میلادی به ثبت رسید.بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد، حق اختراع ساخت یک خودروی پلاستیکی را دریافت کرد. این خودرو قرار بود با جنس بدنه ای که کاملا از پلاستیک بود ساخته شود.

فورد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

استفاده از پلاستیک در ساخت خودرو در آن زمان ایده جدیدی بود و فورد آن را راهی برای ساخت وسایل نقلیه سبک تر و کارآمدتر می دانست.

متأسفانه، نمونه اولیه خودروی پلاستیکی به دلیل شروع جنگ جهانی دوم هرگز به تولید نرسید. تمام تولیدات خودرو در ایالات متحده در طول جنگ به طور قابل توجهی کاهش یافت و آزمایش خودروهای پلاستیکی فورد به حالت تعلیق درآمد. در نهایت، نمونه اولیه نابود شد و پروژه رها شد. با وجود شکست خودروی پلاستیکی، آزمایش هنری فورد با پلاستیک در ساخت خودرو، راه را برای نوآوری‌های آینده در صنعت خودرو هموار کرد.

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه با استفاده از انواع مواد پلاستیکی ساخته می شوند که به طراحی کلی سبک و کم مصرف آنها کمک می کند. پلاستیک علاوه بر کاربرد آن در ساخت خودرو، در بسیاری از صنایع دیگر نیز به یک ماده حیاتی تبدیل شده است. در تولید طیف گسترده ای از محصولات، از بسته بندی مواد غذایی و تجهیزات پزشکی گرفته تا اسباب بازی ها و لوازم الکترونیکی استفاده می شود.

فورد۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تطبیق پذیری و دوام پلاستیک آن را به یک ماده ضروری در جامعه مدرن تبدیل کرده است و احتمالاً استفاده از آن در آینده رو به رشد خواهد بود. در حالی که خودروی پلاستیکی هنری فورد ممکن است جلوتر از زمان خود بوده باشد، اما پایه و اساس نوآوری‌های متعددی را که در صنعت خودروسازی و سایر صنایع دنبال شده است، گذاشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *