“آژنگ نیوز”:نانسی پلوسی سیاستمدار آمریکایی در چنین روزی در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد و اولین زنی بود که این مقام را بر عهده گرفت.

نانسی پلوسی به عنوان پنجاه و دومین رئیس مجلس نمایندگان خدمت کرد و در سال ۲۰۰۷ به عنوان اولین زنی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، تاریخ ساز شد. او دوباره در ژانویه ۲۰۱۹ تاریخ ساز شد، زمانی که موقعیت خود را در ردیف دوم ریاست جمهوری به دست آورد یعنی اولین زنی که در بیش از شش دهه این کار را انجام داد.

نانسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پلوسی معمار اصلی قوانین حمایت از نسلها بود. پلوسی به طور مداوم به نفع اهداف لیبرالی مانند کنترل اسلحه و حقوق سقط جنین، مخالفت با اصلاحات رفاهی و رأی دادن علیه جنگ عراق به فعالیتش ادامه داد. .او به مدت ۲۰ سال رهبری دموکرات های مجلس نمایندگان را بر عهده داشت و قبلاً به عنوان لیدر دموکرات مجلس نمایندگان خدمت می کرد.

در کنگره پلوسی با استفاده از صدای “مادر پنج فرزند” خود، با گرد هم آوردن محافظه کاران و میانه روها، تلاش برای اتحاد میان جناح های مختلف در حزب خود را آغاز کرد. با این حال، انتقاد او از رئیس جورج دبلیو بوش می تواند یک اقدام خشن باشد.یعنی زمانی که او بوش را به عنوان یک “رهبر بی کفایت” توصیف کردُبه پلوسی این لقب را دادند

پلوسی به مدت ۳۶ سال نماینده سانفرانسیسکو در کنگره بوده است. او که در حال حاضر به عنوان رئیس مجلس نمایندگان و نماینده منطقه یازدهم کنگره کالیفرنیا خدمت می کند، برای کاهش هزینه ها، افزایش حقوق و ایجاد شغل برای مردم مبارزه می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *