“آژنگ نیوز”:داستان انتخاب رنگها در جشن ها و ازجمله کرسیمس و بابا نوئل چیست.در حقیقت انسان ها دوست دارند هر جشنی را با رنگ ها مرتبط کنند. به عنوان مثال، وقتی می گوییم دیوالی، آن را با طلایی و نارنجی مرتبط می کنیم یا اگر به هانوکا فکر می کنیم، سفید و آبی را در نظر می گیریم. همچنین در آداب نوروز نیز رنگ سبز غلبه دارد. حالا به همین ترتیب، وقتی می گوییم کریسمس، چه چیزی به ذهن فردمی رسد؟ بابا نوئل کت قرمز پوشیده یا درختان همیشه سبز؟ اما آیا می دانید که داستان رنگ های کریسمس در واقع شامل فرهنگ و تجاری سازی، علاوه بر نفوذ مذهبی است؟

پیشینه داستان به دهه ۱۹۳۰ باز می گردد، زمانی که کوکاکولا به طور قابل توجهی در شکل دادن به تصویر شناخته شده جهانی از بابانوئل که امروزه می شناسیم کمک کرد. تبلیغات آنها بابانوئل را با کت و شلوار قرمز با تزئینات خز سفید، مطابق با رنگ‌های متمایز قرمز و سفید این برند به تصویر می‌کشید.

نویل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کمپین های بازاریابی کوکاکولا، با بابانوئل شاداب و گونه های گلگون که کت و شلوار قرمز را پوشیده بود، به سرعت تخیل عمومی را به خود جلب کرد. به زودی، این تصویر از بابانوئل چنان در فرهنگ عامه جا افتاد که به تقویت ارتباط قرمز و سفید با فصل تعطیلات کمک کرد.

البته روشن است که کوکاکولا لباس قرمز بابا نوئل را اختراع نکرده است. با این حال، کمپین های تبلیغاتی آنها بدون شک این تصویر را رایج و استاندارد کردند و رواج رنگ قرمز را به عنوان رنگ غالب مرتبط با کریسمس تقویت کردند. با این حال، قبل از دهه ۱۹۳۰، تایمز گزارش داد که تحقیقات نشان می‌دهد که هالی (درخت کریسمس)، با برگ‌های سبز و توت‌های قرمزش، مدت‌ها در جشن‌های انقلاب زمستانی که پیش از گسترش کریسمس است، نقش داشته است. اما با وجود آن ریشه‌های عمیق، تبلیغات کوکائو بود که بازی را تغییر داد و لباس قرمز بابانوئل و درخت سبز را به رنگ‌های قرمز و سبز کریسمس مرتبط کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *