“آژنگ نیوز”:اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تأسیس شد اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، که در این روز در سال ۱۹۲۲میلادی با پایتخت آن در مسکو تشکیل شد، در نهایت ۱۵جمهوری را در خود جای داد و تا زمان انحلال آن در سال ۱۹۹۱(از نظر مساحت) بزرگترین کشور جهان را تشکیل میداد.

پس از انقلاب ۱۹۱۷، چهار جمهوری سوسیالیستی در قلمرو امپراتوری سابق تأسیس شد: جمهوری‌های سوسیالیستی فدرال شوروی روسیه و ماوراء قفقاز و جمهوری‌های سوسیالیستی شوروی اوکراین و بلاروس. در ۳۰دسامبر ۱۹۲۲، این جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد جماهیر شوروی بودند.

شووروی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در طول دوره حیات خود از نظر مساحت بزرگترین کشور جهان بود. این کشور همچنین با بیش از ۱۰۰ ملیت متمایز در داخل مرزهایش یکی از متنوع ترین ها بود. اما اکثریت جمعیت را اسلاوهای شرقی (روس ها، اوکراینی ها و بلاروس ها) تشکیل می دادند. این گروه ها روی هم بیش از دو سوم کل جمعیت را در اواخر دهه ۱۹۸۰ تشکیل می دادند.

بنجامین ناتانز، استاد تاریخ در دانشکده علوم و هنر می‌گوید: «در سال ۱۹۷۲، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی ۵۰ ساله شد، این کشور به عنوان یک ابرقدرت جهانی شناخته شد که با قدرت نظامی تنها رقیب خود، ایالات متحده همتا یا فراتر از آن بود. . «حزب کمونیست در آن سال جشن‌های بزرگی را در مسکو ترتیب داد. به ندرت کسی در داخل یا خارج از کشور تصور می کرد که در سال ۲۰۲۲ صدمین سالگرد خود را زنده نخواهد داشت.

در سالهای اخیر عملاً هیچ کس تمایلی به ترک مالکیت خصوصی خود و احیای مجدد نظام شوروی نشان نداده است. حتی رئیس جمهور پوتین نیز گفته است که “هر کسی که می خواهد آن را بازسازی کند، مغز ندارد.”

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *