“آژنگ نیوز”:کتاب “انقلاب اینشتینی: ریشه های تاریخی پیشرفت های او “منتشر شد. نویسنده: یورگن رن و هانوخ گوتفروند. کتاب این نکته را بررسی میکند که چگونه می توان انقلاب انیشتینی را نتیجه یک تکامل طولانی مدت علم دانست.

جلد گالینگور قیمت: ۳۲.۰۰ دلار / ۲۸.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۵دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ تعدادصفحات: ۲۷۲

درباره کتاب

انقلابی که از آثار آلبرت انیشتین در اوایل قرن بیستم پدیدار شد، درک ما از فضا، زمان، حرکت، گرانش، ماده و تابش را تغییر داد. با شروع سال معجزه آسای اینشتین در سال ۱۹۰۵ و ادامه توسعه نظریه نسبیت عام، انیشتین انقلابی را برانگیخت که همچنان در فیزیک امروزی طنین انداز می شود.

انشتین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در کتاب:انقلاب انیشتینی، هانوخ گوتفروند و یورگن رن تحول یک قرن فیزیک کلاسیک را دنبال می‌کنند و استدلال می‌کنند که انقلابی که اینشتین آغاز کرد در واقع نتیجه یک تکامل طولانی‌مدت بود. گاتفروند و رن با توصیف منشأ و زمینه تحقیقات ابتکاری انیشتین، سعی می کنند افسانه محبوب اینشتین را به عنوان یک نابغه تنها که انقلابی در فیزیک به واسطه قدرت تفکر ناب خود به وجود آورد، از بین ببرند. آنها می گویند که ما تنها زمانی می توانیم تولد فیزیک مدرن را درک کنیم که تاریخ طولانی تکامل دانش را درک کنیم. گاتفروند و رن ساختارهای اساسی سیستم دانش فیزیک کلاسیک را که انیشتین از آن استفاده کرد، ترسیم می کنند. آنها با بررسی اکتشافات انیشتین از سال ۱۹۰۵ به بعد، فرآیندی را توصیف می‌کنند که طی آن مفاهیم جدید و پایه‌های فیزیک مدرن پدیدار شد. این دگرگونی ها ادامه یافت و در نهایت منجر به ایجاد فیزیک کوانتومی و نسبیت عام به عنوان دو چارچوب مفهومی اصلی فیزیک مدرن – و دو رویکرد نظری ناسازگار آن شد. گاتفروند و رن متذکر می شوند که انیشتین از این دوگانگی مفهومی ناراضی بود و جستجویی را برای درک یکپارچه از فیزیک آغاز کرد – تلاشی که تا پایان عمرش ادامه یافت.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *