آژنگ نیوز”: نشست و مراسم تجلیل از حبیب‌الله قاسم‌زاده برگزار می شود.

هفتصد و بیست و دومین شب از سلسله شب‌های بخارا اختصاص یافته است به تجلیل از مقام علمی استاد دکتر حبیب‌الله قاسم‌زاده، که در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. در این مراسم استادانی از دانشگاه‌ها و مراکز و نهادهای علمی درباره زندگی و آثار ایشان سخنرانی خواهند کرد و در پایان، استاد با دوستداران خود سخن خواهند گفت. سخنرانان شب دکتر حبیب‌الله قاسم‌زاده: حسن عشایری، مریم نوروزیان، شهرام محمدخانی، سامان توکلی، علی صاحبی، فاطمه شفیعی و حسن حمیدپور خواهند بود.

قاسم زاده - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دکتر قاسم‌زاده تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ماکو و خوی به پایان رساندند. ایشان جزء نخستین دانشجویانی هستند که دوره کارشناسی در رشته روان‌شناسی را به طور مستقل ـ مستقل از فسلفه و علوم تربیتی ـ و در طی دوره چهارساله سپری کردند. سپس برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شدند و از دانشگاه وندربیلت درجه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی خود را در رشته‌های روانشناسی رشد و بالینی گرفتند. در سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشتند و در گروه روان‌پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به عنوان استادیار کار خود را آغاز کردند. دکتر قاسم‌زاده از سال ۱۳۵۴ که نخستین دوره کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی در ایران در بیمارستان روزبه تأسیس شد، تدریس «رفتاردرمانی» را بر عهده گرفتند.

دکتر قاسم‌زاده از ابتدا سعی کردند دانشجویان را به سمت کاربرد عملی تکنیک‌ها در درمان بیماری‌های روانی هدایت کنند. این دوره حدود پنج ـ شش سال ادامه داشت، اما بعد، مرکز روان‌شناسی بالینی بیمارستان روزبه بیشترین تلاش خود را بر آموزش رزیدنت‌های روان‌پزشکی متمرکز کرد.

دکتر قاسم‌زاده همچنین به عنوان استاد مهمان در دانشگاه‌های واشنگتن در سن‌لوئیز، دانشگاه اورگان، و چندین مرکز علمی دانشگاهی خارج از ایران تدریس کرده‌اند. از دکتر قاسم زاده تاکنون هفده عنوان کتاب منتشر شده است. آخرین کتاب ایشان در حوزه علوم شناختی، «انگیزه، اندیشه و گفتار: روانشناسی و نوروپسیکولوژی زبان از دیدگاه ویگوتسکی و لوریا» است که در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.این نشست در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی (به نشانی: خیابان استاد نجات‌الهی(ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *