“آژنگ نیوز”:کیم دائه جون به عنوان رئیس جمهور کره جنوبی در چنین روزی در سال ۱۹۹۷ میلادی انتخاب شد،این اولین رهبر اپوزیسیون در تاریخ آن کشور بود که این مقام را به دست آورد.

کیم در بحبوحه بحران اقتصادی به عنوان هشتمین رئیس جمهور کره جنوبی به قدرت رسید.او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ این مقام را بر عهده داشت.

کیم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کیم دائه جونگ، رئیس جمهور کره جنوبی به دلیل اتخاذ سیاست شفاف و غیر خصمانه در قبال کره شمالی که به «سیاست آفتابی» شهرت یافت ، جایزه صلح را دریافت کرد. او با صمیمیت به دنبال ایجاد پایه‌های اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز دو کشور کره‌ای بود که از سال ۱۹۵۰در وضعیت جنگی قرار داشتند. کمیته نوبل فقط سیاست آشتی کیم دائه جونگ با کشور همسایه شمال را در نظر نداشت. نوبل همچنین برای مبارزه طولانی و شجاعانه او برای دموکراسی و حقوق بشر در کشور خودش ارزش قائل بود که مستلزم دوره های طولانی حبس، حبس خانگی، آدم ربایی و تبعید بود. در تابستان سال ۲۰۰۰، کیم دائه جونگ ملاقاتی با رهبر کره شمالی ترتیب داد که یکی از نتایج آن این بود که اعضای خانواده که بیش از چهل سال از هم جدا شده بودند اجازه ملاقات با هم را داشتند. کره جنوبی به کمک های بشردوستانه خود به همسایه خود ادامه داد و روابط در زمینه های حمل و نقل، ورزش، هنر و فرهنگ توسعه یافت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *