“آژنگ نیوز”: کتاب “ارباب سه دریک:گسترش یک فرقه در جنوب شرقی چین” منتشر شد. نویسنده کتاب کنت دین، گزارشی روشنگر از انعطاف پذیری پایدار فرهنگ عامه روستایی در چین پس از مائورا ارایه می دهد.

کتاب الکترونیکی ۳۰% تخفیف با کد PUP30 قیمت فروش: ۵۶.۰۰ دلار / ۴۷.۶۰ پوند .قیمت بدون تخفیف  ۸۰:۰۰دلار / ۶۸.۰۰ پوند.منتشر شده: ۱۴نوامبر ۲۰۲۳

لین ژائون (1517-1598) با ترکیب مطالعات کنفوسیوس با تکنیک‌های کیمیاگری درونی دائوئیست و فلسفه چان بودایی به چیزی که او آن را آموزه‌های سه در یک می‌نامد، آیین کنفوسیوس را رایج کرد. با وجود دوره‌هایی از فعالیت‌های مخفیانه از زمان پیدایش، فرقه سه در یک در چین پس از مائو احیای قابل توجهی را تجربه کرده است.

لرد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امروزه، در بیش از هزار معبد توسط ده‌ها هزار مبتکر فرقه، لین در سراسر جنوب شرقی چین و آسیای جنوب شرقی به عنوان پروردگار سه در یک پرستش می‌شود. بسیاری از معابد از اواخر دهه ۱۹۷۰، زمانی که چین شروع به تجربه تجدید انفجاری فرهنگ و مذهب عمومی کرد، بازسازی شده اند. در این کتاب، کنت دین از یک دهه کار میدانی برای مستندسازی ظهور مجدد این فرقه استفاده می کند، که به دنبال انتقال بینشی جهانی از حقیقت است، اما جذابیت محلی قوی را از طریق آیین های درمانی و مدیومیسم روح حفظ می کند. اگرچه دولت چین هنوز در تلاش است تا این تجدید حیات را به نفع مدرنیزه کردن سرکوب کند، شبکه های محلی فرقه نیروهای اجتماعی غیرقابل توقف هستند. دین سازماندهی و انتقال بینش فرهنگی منحصر به فرد سه در یک، دریافت این دیدگاه، و ساخت ذهنیت در یک سنت آیینی پر جنب و جوش را بررسی می کند. او با تشریح ویژگی هایی مانند مراقبه کیمیاگری درونی، کتاب مقدس و شمایل نگاری، تمرین آیینی و مدیوم گرایی روح، پتانسیل دگرگون کننده فرقه و همچنین همزمانی و پویایی آن را نشان می دهد.بویژه آنکه فرهنگ عامه روستایی چین در اینجا به عنوان انعطاف‌پذیر، بسیار پیچیده و همیشه در حال تکامل ظاهر می‌شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *