“آژنگ نیوز”:پل کاستلانو، شخصیت جنایت‌کار سازمان‌یافته آمریکایی، که طبق گزارش‌ها «رئیس روسای» پنج خانواده مافیا بود، در چنین روزی در سال ۱۹۸۵ میلادی به ضرب گلوله کشته شد. جان گوتی بعداً به دلیل ترتیب دادن این قتل محکوم شد.استلانو از سال ۱۹۷۶ تا سال ۱۹۸۵که به قتل رسید، قدرت را در مافیا در دست داشت.

والدین کاستلانو مهاجرانی از سیسیل بودند. پدرش قصاب بود و پل جوان پس از ترک مدرسه در کلاس هشتم همین حرفه را آغاز کرد. در سال ۱۹۳۴، در سن ۱۹ سالگی، او به جرم سرقت در کانکتیکات محکوم شد و سه ماه در زندان سپری کرد. پس از آزادی، او در تجارت گوشت باقی ماند، اما همچنین به ارتباط خود با جنایات سازمان یافته ادامه داد – ارتباطی که با پیوندهای خویشاوندی تقویت شد.

کاستلانو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۹۷۶ پس از انتخاب کاستلانو به عنوان رئیس سازمانش گامبینو رییس سابق مافیا به مرگ طبیعی درگذشت.کاستلانو “رئیس روسا” یا “پدرخوانده” در نظر گرفته می شد، زیرا او ریاست بزرگترین و قدرتمندترین خانواده های جنایتکار شهر نیویورک را بر عهده داشت. سازمان او به اتحادیه های کارگری و مشاغلی مانند ساخت و ساز ساختمان و تامین مواد غذایی نفوذ کرد و از شرکت های قانونی اخاذی کرد.

در سال ۱۹۸۵ میلادی کاستلانو و سایر اعضای خانواده گامبینو در یک محاکمه فدرال تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. رودلف جولیانی، دادستان ایالات متحده، آنها را به اداره یک باند سرقت خودرو در مقیاس بزرگ که خودروهای دزدی را به خارج از کشور حمل می کرد و مرتکب ۲۵ قتل شده بود، متهم کرده بود.

دادگاه دزدی ماشین هنوز در سال ۱۹۸۵ در جریان بود، زمانی که کاستلانو و رئیس تازه منصوب شده اش، توماس بیلوتی، در حالی که به یک رستوران در میدتاون منهتن رسیدند در خیابان به ضرب گلوله کشته شدند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *