“آژنگ نیوز”:هفتصد و نوزدهمین شب از سلسله شب‌های بخارا به «مردم‌نامه»، فصلنامه‌ی تاریخ مردم، اختصاص یافته است. این شب هم‌زمان با انتشار شماره‌های ۲۴ و ۲۵ فصلنامه و در هفتمین سالگرد انتشار مجله، برگزار می‌شود.

«مردم‌نامه» مجله‌ای است درباره‌ی مردم و برای مردم و فراخوانی ا‌ست به یک نهضت علمی در حوزه‌ تاریخ‌نگاری و علوم‌انسانی. «مردم‌نامه» از آغاز شکل‌گیری دو آماج مهم را دنبال کرده است: نوشتن درباره‌ی مردم و نوشتن برای مردم. این مجله، همسو با رویکرد تاریخ‌نگاریِ «تاریخ مردم» کوشیده است تاریخ ایران را بر محور مردم روایت کند، به ویژه جنبه‌هایی از تاریخ ایران که کم‌تر شناخته شده و روایت شده، یا اصلا روایت نشده.

مردم نامه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

افزون بر آن، مردم‌نامه کوشیده است بر اساس منظر آسیب‌شناختیِ خود به وضعیت تاریخ‌نویسی در ایران، به عرصه‌ی نقد تاریخ‌نگاریِ قدیم و معاصر ایران، ورود کند. «مردم‌نامه» همگان را به کوشش در راه نقد تاریخ‌نگاری ایرانی – بویژه تاریخ‌نگاری معاصر – فرا می‌خواند و می‌کوشد پلی باشد میان دانشگاه و مردم/ جامعه و نیز پلی برای ارتباط متخصصان ایرانی با متخصصان سراسر جهان برای رشد و تحول دانش و اندیشه تاریخی در ایران و در حوزه‌ زبان فارسی.

شب مردم‌نامه در ساعت پنج بعد از ظهر سه‌شنبه بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۲ در مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد به نشانی میدان ولیعصر، خیابان برادران مظفری شمالی، نبش کوچه شهید ذاکری، پلاک ۱۲۶، و با سخنرانی نگار ذیلابی، نعمت‌الله فاضلی، ابراهیم موسی‌پور بشلی، مهرداد قیومی بیدهندی، لیلا طباطبایی یزدی، داریوش رحمانیان و علی دهباشی، برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *