“آژنگ نیوز”:کتاب”سواحل دور: برخوردهای استعماری در مرزهای دریایی چین”منتشر شد. نویسنده: ملیسا مکولی.این کتاب یک مجموعه تحلیل تاریخ پیشگامی است که درک ما را از دوران استعمار و جایگاه چین در آن تغییر می دهد.

جلد گالینگور قیمت: ۲۹.۹۵دلار / ۲۵.۰۰پوند . منتشر شده: ۵ دسامبر ۲۰۲۳.تعداد صفحات: ۳۷۶

درباره کتاب

چین معمولاً یک امپراتوری زمینی در نظر گرفته می‌شود که فقدان دسترسی دریایی و استعماری آن به زوال اقتصادی آن پس از اواسط قرن هجدهم کمک کرد. سواحل دور این دیدگاه را به چالش می کشد و نشان می دهد که گسترش اقتصادی جنوب شرقی چین با جاه طلبی های استعماری اروپاییان خارج از کشور رقابت می کند.

چین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در داستانی که با انقلاب صنعتی آغاز می‌شود و به رکود بزرگ ختم می‌شود، ملیسا مکولی توضیح می‌دهد که چگونه مهاجرانی از گوشه‌ای غیرقابل کنترل چین در میان اربابان تجاری دریای چین جنوبی ظهور کردند. او بر چائوژو، منطقه ای در استان بزرگ دریایی گوانگدونگ تمرکز می کند، که مردم آن مجموعه ای از آداب و رسوم، فرهنگی و اقتصادی را به اشتراک می گذارند.

مکولی ردیابی می کند که چگونه چائوژو، در داخل و خارج از کشور بسیاری از مزایای یک سیستم استعماری خارج از کشور را بدون ایجاد اقتدار رسمی حکومتی به دست آورد. قدرت آنها در عوض از طریق موزاییکی از روابط خانوادگی، برادری و تجاری که در بنادر بانکوک، سنگاپور، سایگون، هنگ کنگ، شانگهای و سواتو پخش شده بود، حفظ شد. تصویری که نمایان می‌شود، تصویری از انحراف چین از مدرنیته اروپایی نیست، بلکه بیشتر مربوط به همگرایی در مکان‌های استعماری است که برای توسعه مدرن و تسریع سطوح انباشت سرمایه حیاتی بودند.

سواحل دوردست که یک کار علمی است، نشان می‌دهد که چگونه مهاجرت بین اقیانوسی از کارگران و بازرگانان چائوزوئی رابه سراسر دنیای دریایی دوردست، سرزمین چین را به مرزهای در حال گسترش شهرک‌سازی و استخراج اقتصادی مرتبط می‌کند.

این کتاب برنده جایزه و تقیر، انجمن تاریخ جهانی شده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *