“آژنگ نیوز”:کتاب”اقتصاد رومی پلینی: تاریخ طبیعی، نوآوری و رشد منتشر شد. نویسنده:ریچارد سالر.این کتاب اولین مطالعه جامع اندیشه اقتصادی پلینی بزرگ – و پیامدهای آن برای درک نوآوری و رشد اقتصادی محدود امپراتوری روم ، به شمار می اید.

جلد گالینگور قیمت: ۲۷.۹۵ دلار / ۲۲.۰۰ پوند .منتشر شده: ۵ دسامبر ۲۰۲۳ .تعداد صفحات: ۲۱۶

درباره کتاب

کتاب”اقتصاد رومی پلینی: تاریخ طبیعی، نوآوری و رشد “در مورد دیدگاه پلینی مسن (77 پس از میلاد)، و کتابهای پراکنده او ومجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ۲۰هزار «چیزی است که ارزش دانستن دارد» .این کتابها آشکارا در نظر دارد تا مخزن دانش باستانی مدیترانه برای استفاده صنعتگران و کشاورزان باشد، اما این اثر ۳۷ کتابی با ۴۰۰هزار کلمه بسیار گران، ناکارآمد و به طور غیرعملی سازماندهی شده بود تا نتواند به طور کامل ارزش وسودمندی داشته باشد. با این حال، همانطور که ریچارد سالر نشان می دهد، تاریخ طبیعی بینش بیشتری را نسبت به ایده های رومی در مورد رشد اقتصادی ارائه می دهد تا هر منبع باستانی دیگری.

پلینی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اقتصاد رومی پلینی اولین مطالعه جامع درباره اندیشه اقتصادی پلینی و پیامدهای آن برای درک اقتصاد امپراتوری روم است. همانطور که سالر فاش می کند، پلینی گاهی نظریه اقتصادی مدرن را پیش بینی می کند، در حالی که در مواقع دیگر ایده های او نشان می دهد که چرا رم اختراعات بسیار کمی تولید کرد که منجر به رشد اقتصادی پایدار شود.

از یک سو، پلینی معتقد بود که دانش جدید با تصادف یا مداخله الهی به دست آمده است، نه با ابتکار انسان. تحقیق و توسعه یک مفهوم خارجی بود. هنگامی که او ۱۳۶ اختراع بزرگ را فهرست می کند، آنها عمدتاً مربوط به ماقبل تاریخ هستند و حتی یک اختراع از روم را شامل نمی شود .او تفسیری در مورد نوآوری روم ارائه می دهد و احترامی را به گذشته نشان می دهد که در تضاد با نگرش دایره المعارف نویسان قرن هجدهم است که به آنها کمک کرده اند انقلاب صنعتی را توصیف و تبیین کنند.

از سوی دیگر، پلینی زیرکانه تشخیص داد که فقدان رقابت رم با سایر دولت‌ها، انگیزه‌های نوآوری را سرکوب می‌کند. درک پلینی باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا همانطور که سالر نشان می دهد، تلاش های اخیر برای استفاده از شواهد علمی در مورد آب و هوای باستانی برای اندازه گیری اقتصاد روم ناقص است. این کتاب با کاوش در ایده های پلینی در مورد کشف، نوآوری و رشد، اقتصاد رومی پلینی سهم جدیدی در بحث جاری در مورد رشد اقتصادی در روم باستان دارد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *