“آژنگ نیوز”:یک شهر در اسپانیا،بهترین شهر برای زندگی معلولین شناخته شده است.جایزه شهر دسترسی ۲۰۲۴به “سن کریستوبال د لا لاگونا “تعلق گرفت.ای شهر جزیره ای اسپانیا برای ایجاد یک محیط شهری کاملاً شامل افراد دارای معلولیت، امتیازهای بالایی دریافت کرد. شهر اسپانیایی سان کریستوبال د لا لاگونا، جایزه شهر دسترسی ۲۰۲۴ را به دلیل رویکرد جامع خود به دسترسی و تعهدش به بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت دریافت کرد.

این جایزه در مراسم اهدای جوایز شهر دسترسی توسط هلنا دالی کمیسر اروپا برای برابری اهدا شد. سن کریستوبال د لا لاگونا، واقع در جزیره تنریف، دسترسی افراد دارای معلولیت را در فضاهای شهری، سیستم های حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی در اولویت قرار داده است. به عنوان مثال، تمام وسایل نقلیه و تمام ایستگاه های شبکه تراموا شهر کاملاً قابل دسترسی هستند و مرکز شهر دارای چراغ های راهنمایی صوتی و سنگ فرش های لمسی برای راهنمایی افراد کم بینا است.

شهر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۲۰۲۱، شهرداری Orange Point را راه اندازی کرد، یک فضای متحرک با منابعی برای رویدادهای فراگیر و در دسترس. Orange Point مترجم زبان اشاره، سیستم های ضد نویز، و کارکنان آموزش دیده و همچنین مطالبی خوانا را ارائه می دهد. تعهد شهر به دسترسی نیز با ابتکارات مختلف دیگر، از جمله تصویب یک اعلامیه سازمانی برای دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت برای ترویج اقدامات مثبت در این زمینه، نمونه است. علاوه بر این، یک شورای معلولان و یک مدافع برای افراد دارای معلولیت ایجاد شده است.

شورای معلولان مستقیماً افراد دارای معلولیت را در تصمیم‌گیری از طریق کار مشاوره‌ای خود درگیر می‌کند، در حالی که کارشناس مشاوره مستقلی به شورای شهر ارائه می‌کند و طرح‌های دسترسی شهر را با همکاری شورا هماهنگ و ترویج می‌کند.

سایر شهرهای اروپایی از نظر سیاست های دسترسی متمایز هستند شهر لودز (لهستان) جایزه مقام دوم را برای اجرای استانداردهای جامع دسترسی برای هدایت کلیه سرمایه گذاری های شهرداری دریافت کرد و شهر سنت کوئنتین (فرانسه) مقام سوم را برای بهبود دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی شهر کسب کرد. علاوه بر این، توبینگن (آلمان) به خاطر توسعه شهر خود که با اصول دسترسی و باهاوس جدید اروپایی همسو شده است، تجلیل ویژه ای دریافت کرد. شهرستان دوبلین جنوبی (ایرلند) نیز به دلیل تعهد آنها به حصول اطمینان از اینکه مناطق بازی دارای مناظر متنوعی هستند که عناصر طبیعی را در خود جای داده اند و در عین حال قابل دسترس هستند، یک جایزه ویژه برای مناطق منظره و زمین بازی دریافت کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *