“آژنگ نیوز”:کتاب”نمادهای دیگر: هنر و قدرت در فرهنگ سکولار بیزانس”منتشر شد. نویسندگان: یونیس داترمن مگوایر و هنری مگوایر .این کتاب،دیدگاهی کاملاً جدید در مورد هنر و فرهنگ بیزانس از دریچه هنر سکولار؛ارایه می دهد.

کتاب الکترونیکی ۳۰% تخفیف با کد PUP30 قیمت فروش: ۴۵.۵۰ دلار / ۳۸.۵۰ پوند کتاب چاپی قیمت: ۶۵.۰۰ دلار / ۵۵.۰۰ پوند.منتشر شده: ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ .

درباره کتاب

نمادها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قنطورس بالدار با بدن خالدار پلنگ در حال نواختن عود. مردی با سر حیوان؛ تابه ای با پای بزی شیر چهار تن؛ اسفنکس ها و هیپوکامپ ها. تعداد کمی این اشکال هنری را با دوران بیزانس، دوره ای که هنر مذهبی بر آن تسلط داشت، مرتبط می دانند. با این حال، هنر بیان شگفت‌انگیز سکولار نه تنها در فرهنگ بیزانس رایج بود، بلکه کلید تعریف آن بود. در سایر نمادها، یونیس داترمن مگوایر و هنری مگوایر اولین دیدگاه جامع از این هنر غیر رسمی بیزانسی را ارائه می دهند و نقشی را که در گفتگو با هنر سنتی بیزانسی مسیحی ایفا می کند، نشان می دهند. با نمونه‌های گسترده، این کتاب مصور زیبا به وضوح نشان می‌دهد که چگونه شگفتی این هنر سکولار نه تنها در موضوعات موجودات افسانه‌ای، تصاویر عجیب و غریب، بلکه در همه‌جا بودن و زیبایی قرارگیری آن‌ها در کلیساها و خارج از آن است.ین آثار هنری در قالب بافته شده به ابریشم، منقوش بر روی دست نوشته ها، حکاکی شده در سفال، نقاشی شده در نقاشی های دیواری، و زندگی در سنگ مرمر، استخوان و عاج پیدا شده اند. سایر آیکون ها با ارائه و کاوش در این هنر سکولار، راه شگفت انگیز و متفاوتی را برای دیدن هنر بیزانسی ارائه می دهد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *