“آژنگ نیوز”: کتاب “نسب نامه خلفا و شهریاران و سیر تاریخی حوادث اسلام ” از سوی نشرسنگلج منتشرشد.نویسنده:ادوارد ریتر زامباور.ترجمه از:محمد جواد مشکور.

نسب نامه خلفا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

ادوارد کارل ماکس ریتر فون زامباور، از نامداران  مطالعات سکه شناسی، و نسب‌نامۀ حکمرانان مسلمان و تاریخ اسلام است. او در ۱۸۶۶م در شهر پودگورزه اتریش متولّد شد. تحصیلات مقدّماتى را در مدرسه نظامى گونز و تحصیلات متوسّطۀ نظامى را در وایس کرخن در موراوى گذراند و در سال ۱۸۸۰م برای ادامۀ تحصیل به دانشکدۀ نظامى ثیریزین در شهر وینر نویشتات ـ در نزدیکى وین ـ رفت و در ۱۸۸۶م، با درجۀ ستوان دومى فارغ التحصیل و در ارتش اتریش وارد شد و در طی سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۵م در فرهنگستان سلطنتى زبانهاى شرقى وین، عربى، فارسى و ترکى آموخت، سپس براى ادامۀ تحصیل به ژنو و پاریس رفت و در ۱۸۹۷م، معلّم زبانهاى خارجى در دانشکدۀ نظامى ثیریزین شد و در ۱۰ اکتبر ۱۹۴۷م در شهر گراتس اتریش درگذشت.

او کتاب نسب نامه خلفا و شهریاران و سیر تاریخى حوادث اسلام را  در سال ۱۹۲۷م به زبان فرانسه نوشت و بعدها به آلمانى، روسى، عربی و فارسى ترجمه شد. امتیاز این کتاب در مقایسه با کتاب طبقات سلاطین اسلام اثر لین‌پول در آن است که زامباور افزون بر ضبط نام خاندان‌هاى سلطنتى بزرگ و نامدار، از دودمان‌هاى کم اهمیّت‌تر نیز نام برده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *