“آژنگ نیوز”:آیا تمساح ها از نظر بیولوژیکی پیر می شوند؟ آیا این ضرب المثل را شنیده اید که تمساح ها از نظر بیولوژیکی پیر نمی شوند؟ علم می گوید که این حیوانات پیری سلولی را مانند حیوانات و انسان های دیگر تجربه نمی کنند. پس راز این خزندگان چیست، آیا می توانند سرنخ هایی برای جاودانگی داشته باشند؟

تمساح ها به دلایل زیادی حیوانات جذابی هستند. آنها شکارچیان وحشی هستند، قوی ترین نیروهای گاز گرفتن را در این سیاره دارند و نزدیک ترین خزنده به دایناسورها هستند. علاوه بر این، آنها طول عمر طولانی دارند. پیرترین تمساح جهان حداقل ۸۵ سال سن دارد. او از سال ۱۹۳۷ در باغ وحش بلگراد زندگی می کند و زمانی که به آنجا رسید حدود دو ساله بود. او هر دو بمباران محور و متفقین در بلگراد در طول جنگ جهانی دوم و همچنین بمباران یوگسلاوی ناتو در سال ۱۹۹۹ را تجربه کرده است.

تمساح - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چگونه این حیوانات می توانند برای مدت طولانی زندگی کنند؟ آیا آنها جاودانه هستند؟ دلیل عمر طولانی تمساح ها روند فوق العاده پیری آنهاست. آنها همراه با کروکودیل ها عمر محدودی ندارند. آنها زندگی می کنند و رشد می کنند مگر اینکه تحت تأثیر بیماری، حادثه یا شکارچی دیگری قرار بگیرند. این کیفیت که از نظر علمی به عنوان پیری ناچیز شناخته می شود، به این معنی است که تمساح ها به دلیل کهولت سن نمی میرند. اما این بدان معنا نیست که آنها جاودانه هستند. از آنجایی که این خزندگان در مدت طولانی بزرگ می شوند، نیاز به غذای بیشتری دارند. پس از یک نقطه خاص، آنها دیگر نمی توانند غذای کافی برای خود شکار کنند و از گرسنگی می میرند.

آیا حیوانات دیگری هستند که پیر نمی شوند؟

تمساح ها تنها گونه هایی نیستند که از نظر بیولوژیکی پیر نمی شوند. گونه های دیگری که این ویژگی را دارند عبارتند از: سنگ ماهی خشن و چند گونه لاک پشت. اکنون می دانیم که تمساح ها واقعاً از پیری نمی میرند، بلکه به دلایل دیگری مانند جراحات، بیماری ها یا گرسنگی به دلیل کمبود غذای مورد نیاز برای تامین بدن دائماً در حال رشد خود می میرند. تیز میدانیم آن‌ها مانند انسان‌ها و سایر حیوانات پیر نمی‌شوند، به این معنی که ارگانیسم‌های آنها فرآیندهای پیری سلولی یکسانی را تجربه نمی‌کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *