“آژنگ نیوز”:دیگو مارادونا، ستاره آرژانتینی فوتبال در چنین روزی در سال ۲۰۲۰ میلادی در گذشت. اویکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران به حساب می‌آمد و به خاطر بازی‌های به یاد ماندنی مانند گل “دست خدا” در جام جهانی ۱۹۸۶ شناخته می‌شد – در ۶۰ سالگی درگذشت.

مارادونا در نوامبر ۲۰۲۰ بر اثر نارسایی قلبی و مشکل ریوی درگذشت. او پس از جراحی مغز در حال بهبودی بود، اما به جای بستری شدن در بیمارستان، در خانه‌ای در حومه بوئنوس آیرس در حال نقاهت بود – و دادستان‌ها می‌گویند که پزشکان و سایر مراقبان مارادونا باید مراقبتهای بهداشتی را برای مارادونا انجام می‌دادند. آنها می دانست که او در معرض خطر است، و کارهای بیشتری برای نجات او باید انجام داد. اما آنها غفلت کرده و موجب مرگ مارادونا شدند.متهمان جراح مغز و اعصاب لئوپولدو لوسیانو لوکه، روان‌پزشک آگوستینا کوساچوف، روان‌شناس کارلوس آنجل دیاز، هماهنگ‌کننده مراقبت‌های خانگی نانسی ادیت فورلینی، هماهنگ‌کننده پرستاری ماریانو آریل پرونی، پرستاران ریکاردو عمر آلمیرون و داهیانا گیزلا اسپاناگ مادرید و کلینیچیابودند.

مارادونا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مارادونا عموماً به‌عنوان برترین فوتبالیست دهه ۱۹۸۰ و یکی از بزرگترین فوتبالیست‌ها شناخته می‌شود. همیشه. او که به دلیل توانایی خود در کنترل توپ و ایجاد موقعیت های گلزنی برای خود و دیگران مشهور بود، تیم های باشگاهی را به قهرمانی در آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا هدایت کرد و در تیم ملی آرژانتین که قهرمان جام جهانی 1986 شد، بازی کرد. مارادونا استعدادهای فوتبالی را زود به نمایش گذاشت و در هشت سالگی به لاس سبولیتاس («پیازهای کوچک») پیوست، یک تیم پسرانه که در 136 بازی متوالی و یک قهرمانی ملی پیروز شد.

او در ۱۴ سالگی با آرژانتینوس جونیورز قرارداد امضا کرد و اولین بازی خود در لیگ دسته اول را در سال ۱۹۷۶، ۱۰ روز قبل از تولد ۱۶ سالگی خود انجام داد. تنها چهار ماه بعد او اولین بازی خود را با تیم ملی انجام داد و به جوانترین آرژانتینی تبدیل شد که تا به حال این کار را انجام داده است. اگرچه او از تیم قهرمان جام جهانی ۱۹۷۸ کنار گذاشته شد زیرا احساس می شد هنوز خیلی جوان است، سال بعد تیم ملی زیر ۲۰سال را به قهرمانی جام جهانی نوجوانان رساند.

عموماً به‌عنوان برترین فوتبالیست دهه ۱۹۸۰و یکی از بزرگترین فوتبالیست‌ها شناخته می‌شود. همیشه. او که به دلیل توانایی خود در کنترل توپ و ایجاد موقعیت های گلزنی برای خود و دیگران مشهور بود، تیم های باشگاهی را به قهرمانی در آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا هدایت کرد و در تیم ملی آرژانتین که قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ شد، بازی کرد. مارادونا استعدادهای فوتبالی را زود به نمایش گذاشت و در هشت سالگی به لاس سبولیتاس («پیازهای کوچک») پیوست، یک تیم نوجوانان که در ۱۳۶ بازی متوالی و یک قهرمانی ملی پیروز شد. او در ۱۴ سالگی با آرژانتینوس جونیورز قرارداد امضا کرد و اولین بازی خود در لیگ دسته اول را در سال ۱۹۷۶، ۱۰ روز قبل از تولد ۱۶ سالگی خود انجام داد. تنها چهار ماه بعد او اولین بازی خود را با تیم ملی انجام داد و به جوانترین آرژانتینی تبدیل شد که تا به حال این کار را انجام داده است. اگرچه او از تیم قهرمان جام جهانی ۱۹۷۸ کنار گذاشته شد زیرا احساس می شد هنوز خیلی جوان است، اما سال بعد با تیم ملی زیر ۲۰سال را به قهرمانی جام جهانی نوجوانان رسد.

مارادونا۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مارادونا در سال ۱۹۸۱به بوکا جونیورز رفت و بلافاصله به آنها کمک کرد تا قهرمانی را کسب کنند. او سپس به اروپا نقل مکان کرد و با بارسلونا در سال ۱۹۸۲بازی کرد (و قهرمان جام حذفی اسپانیا در سال ۱۹۸۳) و سپس ناپولی (۱۹۸۴–۱۹۹۱) بازی کرد، جایی که او موفقیت بزرگی داشت و تیم سنتی ضعیف ناپل را به اوج فوتبال ایتالیا رساند. با مارادونا، تیم در سال ۱۹۸۷ قهرمان لیگ و جام حذفی شد و دوباره در سال ۱۹۹۰ قهرمان لیگ شد. دوران حضور مارادونا در ناپولی زمانی به پایان رسید که او در آرژانتین به دلیل داشتن کوکائین دستگیر شد و ۱۵ ماه از بازی کردن فوتبال محروم شد. سپس برای سویا در اسپانیا و نیولز اولد بویز در آرژانتین بازی کرد. در سال ۱۹۹۵ به بوکا جونیورز بازگشت و آخرین بازی خود را در ۲۵ اکتبر ۱۹۹۷ انجام داد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *