آژنگ نیوز”: طولانی‌ترین کلاه گیس دست‌ساز جهان را با ابعاد ۳۵۱.۲۸ متر هلن ویلیامز، کلاه گیس‌ساز نیجریه‌ای، ساخته است. هلن ۱۱ روز و بیش از دو میلیون نایرا ( ۲۴۹۳ دلار) برای ساخت کلاه گیس صرف کرد. پس از ساختن زیرانداز با توری کلاه گیس و پارچه مشکی متصل به کلاه ایمنی دوچرخه، او با استفاده از ۱۰۰۰ دسته مو، ۱۲ قوطی اسپری مو، ۳۵ لوله چسب مو و ۶۲۵۰گیره مو، مدل مو را تکمیل کرد.

کلاه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هلن گفته: «پیدا کردن مواد برای ساخت بلندترین کلاه گیس کار آسانی نبود. “تجربه من به عنوان یک کلاه گیس ساز کمک زیادی کرد.” هلن ویلیامز از لاگوس، نیجریه، رکورد جدیدی را برای بلندترین کلاه گیس دست ساز با امتداد باورنکردنی ۳۵۱.۲۸ متر به دست آورد هلن هشت سال است که به عنوان یک کلاه گیس‌ساز حرفه‌ای کار می‌کند و هر هفته بین ۵۰تا ۳۰۰ کلاه گیس تولید می‌کند. او افزوده کرد: “من صدها دانش آموز را آموزش داده ام و هزاران کلاه گیس ساخته ام.”

کلاه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بزرگ‌ترین چالشی که هلن با آن روبه‌رو شد، یافتن فضایی برای گذاشتن کلاه گیس در یک خط مستقیم و اندازه‌گیری دقیق بود، زیرا هیچ یک از مکان‌هایی که او بازدید کرد – از جمله چندین مسیر دویدن – به اندازه کافی طولانی نبود که بتواند آن را در خود جای دهد. او سرانجام تصمیم گرفت این کار را در کنار بزرگراه لاگوس-آبئوکوتا انجام دهد، جاده ای طولانی که شهرهای لاگوس و آبئوکوتا را به هم متصل می کند. هلن اکنون کلاه گیس را در دفترش نگه می‌دارد، جایی که از هر کسی دعوت می‌کند بیاید و «هر وقت که می‌خواهد» به آن نگاه کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *