“آژنگ نیوز”:نشست شب بروجن برگزار می شود.

به دنبال برگزاری شب‌های «بنافت»، «نِشِل»، «نکا»، «آشوراده»، «جزیره خارک»، «آشتیان» و… هفتصد و یازدهمین شب از شب‌های بخارا به شهر «بروجن» اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور استاد شفیعی کدکنی و با سخنرانی: ایرج طاهری بروجنی، منوچهر برجیان بروجنی، فرخ‌لقا نوایی بروجنی، احسان‌الله خدیوی، مهدی اسکندری و علی دهباشی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. نمایش فیلم مستند «بروجن» به کارگردانی سجاد منصوریان و اجرای موسیقی به سرپرستی علی ناصری از دیگر بخش‌های این مراسم است.

شب بروجن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شهرستان بروجن در دشتی به وسعت ۵۸۰ کیلومتر مربع و در شرق استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. ارتفاع بروجن از سطح دریا ۲۲۲۸ متر و از لحاظ اقلیمی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد می‌باشد، به طوری که ایام یخبندان در بروجن به ۱۲۰ روز می‌رسد. متوسط بارش سالیانه بروجن ۲۷۰ میلیمتر است. جاذبه‌های طبیعی بروجن عبارتند از: چشمه سیاسرد، تالاب گندمان و تالاب چغاخور با وسعت ۲۳۰۰ هکتار. ازجمله صنایع دستی بروجن می‌توان به قالی، گلیم و گیوه و گز بلداجی که معروفترین سوغات بروجن است و شهرت جهانی دارد، اشاره کرد.

شب بروجن در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی: خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *