“آژنگ نیوز”:غذاهای خارق العاده اولین سرآشپز مشهور انگلستان شامل کشتی‌های جنگی به شکل کیک ، قورباغه‌هایی که از کیک‌ها بیرون می‌پرند و دیگر غذاهای عجیبی بود که توسط رابرت می طراحی شده‌اند.افرادی که عاشق غذاخوری افراطی بودند، آن غذاها را به عنوان هیجان بالا ستایش می کردند، همچنین آن را راهی برای عقب نشینی از سنت های غذاخوری قدیمی در نظر داشتند.

رابرت می (حدود ۱۵۸۸-۱۶۶۴)، یک سرآشپز مشهور در الیزابت و ژاکوبین انگلستان، با برپایی ضیافت های مفصل پر از جلوه های جوی، تجربیات حسی، و شیرین کاری های دراماتیک، حتی کاملاً خطرناک، نام خود را بر سر زبان ها انداخت. در ضیافت های ماه می، ابرهای دود باروت هوای محل ارایه غذا را تیره و تار میکردند.

حیواناتی که برای طبخ غذا مورد استفاده قرار میگرفتند در کنار میز بالا و پایین می پریدند. مهمانان هرگز واقعاً مطمئن نبودند که غذای موجود در بشقابشان مرده است یا زنده. رابرت می در روستای کوچکی در باکینگهامشایر انگلستان به دنیا آمد، جایی که پدرش به عنوان یک آشپز خصوصی کار می کرد.

آشپز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او دوران کودکی خود را در آشپزخانه پدرش و اطراف آن گذراند و یاد گرفت که چگونه غذاهایی را بپزد که افراد ثروتمند از آن لذت می برند: گوشت گوزن و پرندگان شکار، شیرینی های شیرین و ژله های فراوان، کمپوت های میوه و سالادهای پیچیده و چند لایه. کارفرمایان پدرش به قدری تحت تأثیر استعداد رو به رشد می کوچکتر قرار گرفتند که او را برای آموزش بیشتر به خارج از کشور فرستادند.

می نوجوان بدون اینکه هیچ کلمه ای فرانسوی بداند؛وارد پاریس شد و دست به کار شد. برای پنج سال بعد، او همه چیز را در مورد تکنیک ها و سبک های آشپزی اروپایی مطالعه کرد و خواند. فرانسه، اسپانیایی و ایتالیایی را آموخت. او دستور العمل های دست نویس و کتاب های آشپزی چاپ کرد. او مهارت و ذوق خود را تقویت کرد. این آموزش زمانی که او در آغاز قرن هفدهم به کشور خود بازگشت، جای خوبی داشت.

در سال ۱۶۰۹، او تولد ۲۱ سالگی خود را جشن گرفت و از این لحظه بود که او باور کرد که حرفه خود را واقعاً شروع کرده است. او در آشپزخانه‌های مجهز ارل‌ها و کنتس‌ها، ویسکونت‌ها و ویکانتس‌ها، شوالیه‌ها، لردها و خانم‌ها کار می‌کرد و در آنجا هنر غذاخوری خوب را به کمال رساند. طی ۵۰ سال بعدی، می در ۱۳ آشپزخانه عالی، در لندن و همچنین ساسکس، اسکس، کنت و یورکشایر کار کرد. همانطور که او به کشور سفر می کرد، به دلیل سبک متمایز خود مورد تحسین قرار گرفت.دستپخت او فقط یک وعده غذایی ورزق و روزی نبود، بلکه تماشایی و حیرت انگیز بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *