“آژنگ نیوز”:انقلاب مکزیک توسط فرانسیسکو مادرو در چنین روزی و در سال ۱۹۱۰ میلادی (۱۲۸۹خورشیدی)راه اندازی شد. در چنین روزی، فرانسیسکو مادرو شورش ناموفقی را به راه انداخت که با این وجود با الهام بخشیدن به رهبرانی مانند پانچو ویلا و امیلیانو زاپاتا، که پس از آن ارتش های منسجم خود را بسیج کردند، انقلاب مکزیک را بنیان گذاشتند.

Madero ngo - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فرانسیسکو مادرو در یکی از ثروتمندترین خانواده ها در منطقه شمالی مکزیک به دنیا آمد. او در فرانسه و آمریکا تحصیل کرد.در سال ۱۹۰۴ وارد عرصه روزنامه نگاری و سیاست شد. در روزنامه محلی ال دموکراتا (“دموکرات”)، مادرو مقالاتی را منتشر کرد که در آن نظرات خود را در مورد حقوق بشر، حق رای و آزادی بیان عنوان می کرد.او در این زمان به نقد حکومت مکزیک نیز می پرداخت.

با اوچ یری فعالیتهایش او روزنامه El Constitucional («مشروطه») را تأسیس کرد. در اواسط سال ۱۹۰۹، او مجموعه ای از مسافرتها را آغاز کرد که طی آن به بیشتر کشور مکزیک سفر کرد.در همین سفرها بود که در میان مردم شور انقلابی ایجاد کرد.

در حقیقت انقلاب مکزیک، مانند بسیاری از موارد قبل و بعد، با مرحله اصلاح طلبی آغاز شد. مادرو به آن نوع اصلاحات سیاسی علاقه مند بود که ساختار اجتماعی و اقتصادی را دست نخورده نگه دارد.اگر چه او در دوره خودش موفق نشد اما برای آینده مکزیک برنامه ریزی کرد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *