“آژنگ نیوز”:پله بازیکن برزیلی (فوتبال) هزارمین گل دوران حرفه ای خود را در چنین روزی در سال ۱۹۶۹ میلادی(۱۳۴۵ خورشید)به ثمر رساند.پله در ۹۰۹ امین بازی رسمی خود، هزارمین گل خود را به ثمر رساند. پله اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۵۷ در ۱۶ سالگی انجام داد و سال بعد اولین بازی خود را در فینال جام جهانی در سوئد انجام داد.

پیه۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او احتمالاً مشهورترین و احتمالاً پردرآمدترین ورزشکار جهان در دوران خود است . او بخشی از تیم های ملی برزیل بود که سه بار قهرمان جام جهانی (۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰) شد.پله دوران حضور خود در جام جهانی را با زدن ۱۲ گل در ۱۴ بازی به پایان رساند.

پله (که ظاهراً نام مستعارش ادسون آرانتس دوناسیمنتو بی اهمیت است) پس از بازی برای یک باشگاه لیگ کوچک در بائورو، ایالت سائوپائولو، توسط تیم های باشگاهی بزرگ در شهر سائوپائولو رد شد. با این حال، در سال ۱۹۵۶ به باشگاه فوتبال سانتوس پیوست، که با پله در پست مهاجم چپ، ۹ قهرمانی لیگ سائوپائولو و در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ هر دو جام لیبرتادورس و جام باشگاه‌های بین قاره‌ای را به دست آورد.

او که گاهی «پرولا نگرا» («مروارید سیاه») نامیده می‌شود، قهرمان ملی برزیل شد. او قدرت ضربه زدن و دقت را با توانایی قابل توجهی در پیش بینی حرکات بازیکنان دیگر ترکیب کرد. پس از جام جهانی ۱۹۵۸، پله توسط دولت برزیل به عنوان یک گنج ملی معرفی شد تا از پیشنهادات بزرگ باشگاه های اروپایی جلوگیری کند و مطمئن شود که در برزیل باقی خواهد ماند.

پله۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پله در سال ۱۹۷۴ اعلام بازنشستگی کرد اما در سال ۱۹۷۵ با یک قرارداد سه ساله ۷ میلیون دلاری با نیویورک کاسموس لیگ فوتبال آمریکای شمالی موافقت کرد و این بازی را در ایالات متحده تبلیغ کرد. او پس از هدایت کاسموس به قهرمانی لیگ در سال ۱۹۷۷ بازنشسته شد. پله در سال ۱۹۷۸جایزه صلح بین‌المللی را دریافت کرد.

پل۱ه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۹۸۰ توسط نشریه ورزشی فرانسوی اکیپ به عنوان ورزشکار قرن معرفی شد و در سال ۱۹۹۹ از کمیته بین‌المللی المپیک نیز همین افتخار را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ موزه پله در سانتوس برزیل افتتاح شد. او علاوه بر موفقیت هایش در ورزش، چندین زندگی نامه پرفروش منتشر کرد و در چندین فیلم مستند و نیمه مستند موفق بازی کرد. او همچنین قطعات موسیقی متعددی از جمله موسیقی متن فیلم پله (۱۹۷۷) را ساخت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *