آژنگ نیوز”: کتاب”برخورد با اقلیدس: چگونه یک متن هندسه یونان باستان جهان را شکل داد”منتشر شد.نویسنده: بنجامین واردهاو این کتاب یک تاریخچه فرهنگی گسترده  و یکی از تأثیرگذارترین کتاب های ریاضی است که تا کنون نوشته شده است.

جلد گالینگور قیمت:. ۲۴.۹۵ دلار شابک: منتشر شده: ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ تعداد صفحات: ۴۱۶

درباره کتاب

عناصر کتاب”هندسه اقلیدس” یکی از سرچشمه های ریاضیات و فرهنگ است. این کتاب که در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد نوشته شده است، به طور گسترده در طول قرن ها سفر کرده است، ایده های بی شماری را خلق کرده و شخصیت هایی مانند اسحاق نیوتن، برتراند راسل، آبراهام لینکلن و آلبرت انیشتین از آن الهام گرفته اند. «برخورد با اقلیدس» داستان این شاهکار ریاضی بی‌نظیر را روایت می‌کند و خوانندگان را از ریشه‌های آن در دنیای باستان تا تأثیر مستمر آن به امروز همراه با خود می‌برد.

اقلیدس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این کتاب پر جنب و جوش و آموزنده، بنجامین واردهاو توضیح می دهد که چگونه متن اقلیدس از دوران باستان تا رنسانس سفر کرده است و برخی از خوانندگان، نسخه نویسان و ویراستاران بسیاری را که قبل از تحویل آن اثر خود را بر روی عناصر باقی گذاشته اند، معرفی می کند. او نشان می دهد که چگونه برخی کتاب را به عنوان یک اثر فلسفی خوانده اند، در حالی که دیگران آن را به عنوان راهنمای عملی زندگی می دانند. او زمینه های مختلفی را بررسی می کند که در آن کتاب اقلیدس و هندسه او مورد استفاده قرار گرفته است، از مدرسه نوافلاطونی در آتن و استودیوهای صنعتگران بغداد قرون وسطایی گرفته تا مأموریت یسوعیان در چین و کارگاه های بازسازی لندن. واردهاو نشان می‌دهد که چگونه عناصر الهام‌بخش ایده‌هایی در الهیات، هنر و موسیقی هستند و چگونه کتاب ارتباط جدیدی با هندسه‌های عجیب ماده تاریک و فضای منحنی پیدا کرده است. کتاب”برخورد با اقلیدس یکی از برجسته‌ترین آثار ریاضی است که تا کنون نوشته شده و نقش ماندگار آن را در جستجوی بی‌زمان برای نظم و دلیل در دنیایی سرکش نشان می‌دهد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *