آژنگ نیوز”: اولین فضا پیمای روباتیک ناسا در چنین روزی در سال ۱۹۹۶ میلادی به سوی مریخ پرتاب شد.این فضاپیمای روباتیک که برای انجام یک مطالعه طولانی مدت از این سیاره طراحی شده بود. تماس با فضاپیما در سال ۲۰۰۶میلادی با کره زمین از بین رفت.

ناسا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مریخ قرن هاست که زمینی ها را مجذوب خود کرده است.در اواسط قرن بیستم، بسیاری از دانشمندان بر این باور بودند که سیاره سرخ میهمان نوازی برای نوعی از زندگی است، اما ظاهراً این امیدها زمانی که کاشفان رباتیک اولیه دهه ۱۱۹۶۰زمینی شبیه به ماه را یافتند (دنیایی سرد و با اتمسفر نازک) ناکام ماندند.دراتمسفر مریخ ،مدارگردها و فرودگرهای پیشرفته‌تر در دهه ۱۹۷۰ شواهدی از دی اکسید کربن پیدا کردند که نشان می‌دهد ممکن است زمانی آب در مریخ جریان داشته باشد، اما جستجو برای نشانه‌های حیات در بهترین حالت بی‌نتیجه بود.پس از خاموش شدن آخرین فضاپیمای وایکینگ در نوامبر ۱۹۸۲، اکتشاف رباتیک مریخ وارد یک وقفه تقریباً ۱۵ ساله شد.

البته لازم به یاد آوری است که فرصت‌های پرتاب مطلوب به مریخ هر ۲۶ ماه یکبار اتفاق می‌افتد.این فضا پیما از مجتمع پرتاب ۱۷A در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال، (اکنون ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال)، در فلوریدا انجام شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *