آژنگ نیوز”: کتاب”انقلاب های جهانی هگل “منتشر شد. نویسنده:ریچارد بورک.کتاب  گزارشی جدید از ارتباط ایده های هگل برای جهان امروز و نیز مقابله با «شورش» ضد هگل پس از جنگ است.

جلد گالینگور قیمت: ۲۹.۹۵ دلار /.۲۵.۰۰پوند شابک: منتشر شده: ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ تعداد صفحات: ۳۴۴

درباره کتاب

هگل به طور گسترده ای به عنوان بزرگترین فیلسوف عصر خود شناخته می شد. از آن زمان، کار او بحث‌هایی را در مورد موضوعات مختلف مانند دین، زیبایی‌شناسی و متافیزیک شکل داده است. ماندگارترین سهم او بینش تاریخ و سیاست بود. در کتاب”انقلاب‌های جهانی هگل” ریچارد بورک به استدلال‌های اصلی هگل باز می‌گردد و اهمیت واقعی آن‌ها را روشن می‌کند و ارتباط آن‌ها را با جامعه معاصر تبیین می‌کند.

هگل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بورک نشان می دهد که محوریت اندیشه هگل، آناتومی او از جهان مدرن بود. او از یک سو ادعا می کرد که مدرنیته رهایی از انقیاد است، اما از سوی دیگر آن را به عنوان آزادسازی روح تأمل انتقادی می دانست. بورک این مخمصه را در قالب یک سری از انقلاب‌های جهانی بررسی می‌کند که هگل معتقد بود ظهور جامعه مدنی و ظهور دولت مشروطه را آغاز کرده است. بورک اندیشه هگل را با اشاره ای خاص به فلسفه تاریخ او تفسیر می کند و آن را در چارچوب زمان خودش قرار می دهد. او سپس استقبال از اندیشه های سیاسی هگل را عمدتاً در طول قرن بیستم بازگو می کند. بورک در مقابله با شورش پس از جنگ علیه هگل، استدلال می‌کند که تحقیر او توسط فیلسوفان بزرگ، رویکرد ما به تاریخ و سیاست را به طور یکسان ضعیف کرده است. این کتاب با به چالش کشیدن اغماض متفکران برجسته – از هایدگر و پوپر گرفته تا لوی استروس و فوکو – دیدگاه‌های غالب در مورد رابطه بین ایده‌های تاریخی و شرایط کنونی را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *