“آژنگ نیوز”:کتاب”ژئوپلیتیک شرمساری: زمانی که فشار حقوق بشر جواب می دهد – و زمانی که نتیجه معکوس می دهد”منتشر شد. نویسنده:راشل ترمن .این کتاب یک دیدگاه جدید جسورانه در مورد منطق استراتژیک اجرای حقوق بشر بین المللی را ارایه میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۲۹.۹۵ دلار / ۲۵.۰۰ پوند شابک: منتشر شده: ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ تعدادصفحات: ۲۱۶

درباره کتاب

هنگامی که یک دولت حقوق شهروندان خود را نقض می کند، جامعه بین المللی می تواند با اعمال فشار اخلاقی و ترغیب اصلاحات پاسخ دهد. با این حال به نظر می رسد بسیاری از فاحش ترین تخلفات بدون مجازات باقی می مانند. در بسیاری از موارد، شرمساری نه تنها منجر به تبعیت نمی شود، بلکه باعث واکنش شدید، تحریک مقاومت و بدتر شدن اعمال حقوق بشر می شود.

جیوگرافیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب؛اژئوپلیتیک شرمساری، نظریه جدیدی را در مورد منطق استراتژیک اجرای حقوق بشر بین‌المللی ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چرا و چگونه دولت‌ها تخلفات را در کشورهای دیگر مجازات می‌کنند، زمانی که شرمساری منجر به بهبود شرایط حقوق بشر می‌شود، و زمانی که نتیجه معکوس می‌دهد.

راشل ترمن با تکیه بر طیف گسترده ای از شواهد – از داده های بین ملی در مقیاس بزرگ گرفته تا آزمایش های پیمایشی اصلی و مطالعات موردی دقیق- نشان می دهد که چگونه شرمساری حقوق بشر یک فرآیند عمیقا سیاسی است که در روابط استراتژیک و از طریق آن عمل می کند. او با این استدلال که روابط ژئوپلیتیکی از قبل موجود، علل و پیامدهای شرمساری را در سیاست جهانی مشروط می کند، نشان می دهد که چگونه دشمنان به سرعت نقض حقوق بشر را محکوم می کنند، اما اغلب واکنشی معکوس برانگیخته می کنند، در حالی که دوستان و متحدان مؤثرترین شرمنده ها هستند، اما می توانند تمایلی به تحمیل نداشته باشند. کتاب؛کتاب؛تحریم های معنادار ژئوپلیتیک شرم‌آوری، با عقل متعارف در مورد نقش هنجارها در امور جهانی، نشان می‌دهد که سیاسی‌شدن جزء لاینفک موفقیت پروژه جهانی حقوق بشر – نه فساد – است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *