“آژنگ نیوز”:کتاب”ریشه های جنگ عادلانه: اخلاق و فرهنگ نظامی در خاور نزدیک باستان”منتشر شد.نویسنده”روری کاکس”این کتاب تاریخچه ای مبتکرانه از اخلاق جنگ در خاور نزدیک باستان را ارایه میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۴۵.۰۰ دلار / ۳۸.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۲ ژانویه ۲۰۲۴ تعدادصفحات: ۵۳۶

درباره کتاب

کتاب ؛ریشه های جنگ عادلانه غنا و پیچیدگی باورنکردنی تفکر اخلاقی در مورد جنگ در سه هزاره قبل از دوره یونان و روم را نشان می دهد و توصیف میکند که تا چه حد تفکر جنگ عادلانه باستانی بسیاری از آنچه را که ما اکنون به عنوان عناصر سازنده می دانیم، قابل پیش بینی است.

تاب جنگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

“سنت جنگ عادلانه غربی” روری کاکس در این کتاب دقیق و ظریف نوشته شده، اولین ایده‌های مربوط به رابطه پیچیده بین جنگ، اخلاق و عدالت را دنبال می‌کند. او با کاوش در اندیشه اخلاقی سه فرهنگ باستانی خاور نزدیک – مصری، هیتی و صحرای سینا – نشان می‌دهد که تاریخ جنگ عادلانه بسیار قدیمی‌تر و از نظر جغرافیایی پراکنده‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

کاکس نشان می دهد که چگونه ظهور تفکر جنگ عادلانه مبتنی بر میل به عقلانی کردن، مقدس کردن و در نهایت مشروعیت بخشیدن به خشونت جنگ بود. به جای مهار یا محکوم کردن جنگ، اولین تفکر اخلاقی در مورد جنگ منعکس کننده اصرار برای توجیه خشونت دولتی بود. کاکس این پیش‌فرض را به نفع «حق برای جنگ» – توصیف می‌کند و آن را به عنوان نقطه‌ی ملاقاتی از دغدغه‌های انتزاعی و عمل‌گرایانه توصیف می‌کند.

کتاب”ریشه های جنگ عادلانه”با تکیه بر طیف متنوعی از منابع باستانی، استدلال می کند که همین امر همچنان زیربنای بسیاری از مفروضات تفکر جنگ عادلانه معاصر است و خطرات اعمال مطلق گرایی اخلاقی را در عرصه اخلاقی پرتنش جنگ برجسته می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *