“آژنگ نیوز”:یک دانشجوی علوم کامپیوتر به نام رابرت موریس اولین کرم (بد افزار)کامپیوتری را در چنین روزی در سال ۱۹۸۸ میلادی در اینترنت منتشر کرد. این اقدام به به عنوان یک آزمایش، حدود ۶۰۰۰ کامپیوتر (یک دهم اینترنت) را متوقف کرد.

کرم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بد افزار کامپیوتری، برنامه کامپیوتری طراحی شده برای کپی کردن مخفیانه خود در رایانه های دیگراست. برخلاف ویروس های کامپیوتری که برنامه های دیگر را آلوده می کند تا خود را به برنامه های بیشتری منتقل کند، بد افزار ها معمولاً برنامه های مستقلی هستند و نیازی به میزبانی ندارند. در واقع، بد افزار ها معمولاً برای تکثیر در شبکه‌ها نیازی به اقدام انسانی ندارند.

این بد افزار یک برنامه کامپیوتری آزمایشی بود که خودبخود تکثیر می شد و از نقص در پروتکل های ایمیل خاص استفاده می کرد. این نرم افزار به دلیل اشتباه در برنامه نویسی خود، به جای ارسال کپی از خود به رایانه های دیگر، مدام خود را در هر سیستم آلوده تکرار می کند و تمام حافظه رایانه موجود را پر می کند. قبل از اینکه راه حلی پیدا شود، این کرم حدود ۶هزار کامپیوتر (یک دهم اینترنت) را متوقف کرده بود.

کرم۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگرچه رفع بد افزار موریس زمان زیاد و میلیون‌ها دلار هزینه داشت، اما این رویداد عواقب تجاری کمی داشت، زیرا اینترنت هنوز به یکی از ابزارهای اقتصادی تبدیل نشده بود .

نکته دیگر اینکه پدر موریس رئیس امنیت کامپیوتر آژانس امنیت ملی ایالات متحده بود، این موضوع باعث شد که مطبوعات این رویداد را بیشتر به عنوان یک درام ادیپی(پسر علیه پدر) با فناوری پیشرفته تلقی کنند تا پیشگویی از اتفاقات آینده.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *