“آژنگ نیوز”:هوش مصنوعی می تواند با نقشه برداری گل به نجات زنبورهای این شهر بلژیکی کمک کند نیجلن می خواهد به عنوان یک شهر زنبور دوست شناخته شود که کلمات را به عمل تبدیل می کند نیجلن یک شهر کوچک بلژیکی است که در شرق آنتورپ واقع شده است و جاه طلبی دارد که به عنوان یک شهرداری زنبور دوست شناخته شود. از نصب کندوهای متعدد برای زنبورها گرفته تا متقاعد کردن کشاورزان محلی برای ایجاد مرزهای گل بین مزارع خود، این شهر تمام تلاش خود را انجام داده است تا محیطی را ایجاد کند که برای شکوفایی عسل سازان کوچک فضای پرولز پرواز مناسب باشد.

اکنون، شهرداری از شهروندان دعوت می کند تا از یک پروژه پیشگام توسط مؤسسه زنبور فلمیش (VBI) حمایت کنند این سازمان به نام Buzzwatch، که از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به کاهش مرگ و میر زنبورها کمک خواهد کرد. مرگ و میر زنبورها در زمستان خود یک موضوع پیچیده است، با این حال، آنچه واضح است این است که میزان تلف شدن زیاد این حشرات می تواند سلامت اکوسیستم و کشاورزی را تهدید کند، زیرا بسیاری از گیاهان به ظرفیت گرده افشانی زنبورها متکی هستند.

زنبور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

VBI قصد دارد جمعیت زنبورها و گیاهان مربوطه را که دوست دارند از آنها بازدید کنند، مطابقت دهد. با نقشه برداری هوایی و تجزیه و تحلیل عکس های گل ارسالی توسط شهروندان داوطلب، سیستم هوشمند موفق به بهینه سازی نصب کندوها می شود تا آنها در نزدیکی گیاهان قرار گیرند.شرکت Plantsoon اپلیکیشنی را ارائه می دهد که شهروندان می توانند به راحتی مشاهدات خود را با عکسی که می گیرند ثبت کنند.

تنها جنبه مالی باید حل شود، زیرا هزینه های توسعه حدود ۱۵۰هزار یورو است.” نیجلن به دلیل مرگ و میر بالای زنبورهای عسل در زمستان سال گذشته و همچنین به دلیل وضعیت مناسب کشاورزی اش به عنوان بستر آزمایشی انتخاب شد. اما قبل از اینکه به عکس گرفتن از زنبورها و گل ها برسند، از شهروندان دعوت می شود تا با رای دادن آنلاین خود تا ظهر روز ۳ نوامبر در amai.vlaanderen به این ابتکار کمک کنند.

همچنین یک وب سایت نیز وجود دارد که هدف آن اطلاع رسانی و مشارکت آنها در توسعه برنامه های کاربردی جدید هوش مصنوعی در آن منطقه بلژیک است. طرح های برنده حداکثر ۱۲۵هزار یورو بودجه دریافت خواهند کرد.

ترجمه:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *