“آژنگ نیوز”:اولین موشک زحل با موفقیت در چنین روزی در سال ۱۹۶۱(۱۳۴۰خورشیدی) پرتاب شد و سالها بعد این مدل از موشکهاوسیله پرتابی بود که در پروازهای فرود آپولو در ماه مورد استفاده قرار گرفت.

وسیله نقلیه زحل۱ با ارتفاع ۱۶۲ فوت و وزن ۴۶۰ تن، در ۲۷ اکتبر ۱۹۶۱ از مجتمع پرتاب ۳۴ بلند شد. مرحله تقویت کننده نیروی رانش مورد نظر ۱.۳ میلیون پوند را تولید کرد – نسخه های بعدی راکت نیروی رانش را به ۱.۵ افزایش داد. این میزان برای بلند کردن موشک تا ارتفاع ۱۳۷کیلومتری بکار گرفته شد.

موشک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چهار موتور داخل هواپیما پس از ۱۰۹ ثانیه سوختن خاموش می شدند. زحل با حداکثر سرعت تقریباً ۵۷۹۳کیاومتر در ساعت یک مسیر پروازی از پیش محاسبه شده را تا ۱۳ دقیقه دنبال میکرد.

ایالات متحده ۳۲موشک زحل را بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵ پرتاب کرد.اگرچه برخی از پروازها با مشکلات قابل توجهی روبرو شدند، اما هیچ از کدام موشکهای زحل به طور فاجعه باری در پرواز با شکست مواجه نشدند.

زحل، در اکتشافات فضایی، مسئول حمل یک سری ازوسایل نقلیه بزرگ دو و سه مرحله ای برای پرتاب فضاپیما بود که توسط ایالات متحده در سال ۱۹۵۸ در ارتباط با برنامه خدمه آپولو برای فرود در ماه توسعه یافت.

NASM A19800170000 DSH01 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زحل I، اولین موشک ایالات متحده بود که به طور خاص برای پروازهای فضایی ساخته شد، این موشک یک وسیله نقلیه سوخت مایع دو مرحله ای بود که نسخه های آزمایشی بدون خدمه فضاپیمای آپولو و سایر ماهواره ها را در اوایل دهه ۱۹۶۰ در مدار زمین قرار میداد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *