“آژنگ نیوز”:نشست”شب مهدی بهزاد”برگزار می شود.
 
هفتصد و هفتمین شب از سلسله شب‌های مجله بخارا با همکاری مؤسسه نگارستان اندیشه، خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن ریاضی ایران اختصاص دارد به دکتر مهدی بهزاد. در این نشست که روز یکشنبه سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ ساعت پنج بعدازظهر در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود، استادان سیدمصطفی محقق داماد، رضا داوری اردکانی، عبادالله محمودیان، مگردیچ طومانیان، علیرضا ملایی توانی و علی دهباشی سخن خواهند گفت و از کتاب «دکتر مهدی بهزاد در صحنۀ ریاضیات» که مشتمل بر زندگی و کارهای علمی اوست رونمایی خواهد شد. 

مهدی بهزاد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دکتر مهدی بهزاد زادۀ اردیبهشت ۱۳۱۵در شهر یزد، چهره ماندگار ریاضیات کشور و یکی از پیشگامان در نظریه گراف است. او از مؤسسان انجمن ریاضی ایران و نخستین دبیر فرهنگستان علوم ایران در دهۀ پنجاه خورشیدی است که در دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی، میشیگان، و ام آی تی تدریس کرده است. او در تدوین نخستین نقشۀ علمی کشور که نیم قرن قبل در فرهنگستان علوم ایران طراحی شده، نقشی محوری داشته است. مهدی بهزاد اولین استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف و از چهره‌های ماندگار کشور و همچنین برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۰ است. وی هم‌اکنون عضو فرهنگستان علوم ایران است و همچنان با نهادهای علمی کشور همکاری می‌کند.

مراسم شب مهدی بهزاد با حضور ایشان و علاقه‌مندان به دانش ریاضی و سرگذشت علم در ایران، به صورت حضوری در نشانی: خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا) نبش خیابان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *