“آژنگ نیوز”:توربین های بادی هلندی برای نجات جان عقاب ها با دوربین های هوشمند روی توربین ها مجهز شدند. این دستگاه اجسام ورودی را از راه دور تشخیص می دهد و در صورت شناسایی آنها به عنوان پرندگان شکاری، حرکت تیغه ها را متوقف می کند.

یکی از بزرگترین انتقادات به گسترش مزارع بادی در اروپا، آسیبی است که پره‌های توربین‌ها به حیات پرندگان محلی وارد می‌کنند. اکنون به نظر می رسد که راه حلی توسط یک مزرعه بادی در Zeewolde (هلند) در حال آزمایش است که شامل نصب دوربین های هوشمند بر روی توربین های بادی است که قادر به تشخیص عقاب های دریایی در حال پرواز است.

قاب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ماهیت این پروژه این است که دوربین‌ها در صورت شناسایی شی ورودی به عنوان عقاب، چرخش تیغه‌ها را به طور خودکار متوقف کنند و از برخورد و آسیب یا مرگ حیوان جلوگیری کنند. اما چرا فقط عقاب؟ این دستگاه هوشمند می تواند یک شی را از فاصله ۱۱۰۰ متری تشخیص دهد و سپس در صورت بسته شدن جسم، در فاصله 300 متری دوربین آن را به عنوان عقاب شناسایی کرده و به طور خودکار تیغه ها را برای چند دقیقه متوقف می کند.

دیرک ون استرالن از گروه کاری عقاب دریایی هلند از طرح های مزرعه بادی استقبال کرده است. به نقل از داچ نیوز، وی گفت: این گام مهمی در حفاظت از عقاب های دریایی در این منطقه است و الگوی خوبی برای سایر نیروگاه های بادی است.

در اینجا ممکن است تعجب کنید که چرا دوربین فقط برای تشخیص عقاب ها آموزش دیده است. جدای از این واقعیت که آنها حیوانات کمیاب و محافظت شده هستند، به عنوان شکارچیان راس، توجه آنها معمولاً در جستجوی طعمه روی زمین زیر متمرکز می شود.

بنابراین، ممکن است حتی متوجه وجود شیئی در جلوی آنها نشوند. در واقع، در فوریه ۲۰۲۲، بر اساس گزارش Nature Today، سه عقاب بر اثر برخورد با یک پره توربین بادی کشته شدند. مزرعه بادی Zeewolde دارای ۸۳توربین غول پیکر است و سیستم هوشمند در اواسط سال ۲۰۲۴ به طور کامل عملیاتی می شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *