“آژنگ نیوز”:مخترع آمریکایی توماس ادیسون، که به ویژه به خاطر نقش مهم خود در معرفی عصر مدرن برق شهرت داشت، در وست اورنج، نیوجرسی در چنین روزی در سال ۱۹۳۱ میلادی درگذشت.این مخترع آمریکایی به تنهایی یا به طور مشترک، رکورد جهانی ۱۰۹۳ ثبت اختراع را داشت.علاوه بر این، او اولین آزمایشگاه تحقیقات صنعتی جهان را ایجاد کرد

ادیسون۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ادیسون هفتمین و آخرین فرزند – چهارمین بازمانده – ساموئل ادیسون جونیور و نانسی الیوت ادیسون بود. او در سنین پایین دچار مشکلات شنوایی شد. علت هر چه بود، ناشنوایی ادیسون به شدت بر رفتار و حرفه او تأثیر گذاشت و انگیزه بسیاری از اختراعات او را فراهم کرد.

ادیسون کار خود را در سال ۱۸۶۳، در نوجوانی صنعت تلگراف آغاز کرد، زمانی که عملا تنها منبع الکتریسیته، باتری‌های اولیه بودند که جریان ولتاژ پایین را تولید می‌کردند. قبل از مرگ، در سال ۱۹۳۱، او نقش مهمی در معرفی عصر مدرن برق ایفا کرده بود.

ادیسون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های او گرامافون، فرستنده دکمه‌ای کربنی برای بلندگوی تلفن و میکروفون، لامپ رشته‌ای، مولد انقلابی با کارایی بی‌سابقه، اولین سیستم تجاری برق و برق، یک راه‌آهن الکتریکی آزمایشی، و عناصر کلیدی دستگاه تصویر متحرک و همچنین مجموعه ای از اختراعات دیگر.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *