“آژنگ نیوز”:چگونه یک نان شیرین سنتی ۵۰۰ ساله در چین به پیروزی در جنگ کمک کرد ؟امروزه خوردن نان شیرینی برای بسیاری از مردم یک میان وعده اصلی است، اما آیا می‌دانستید که صدها سال پیش یک نوع نان شرینی چینی به پیروزی در جنگ کمک کرد؟ این محصول  قابل توجه، که به نام گوانگ بینگ شناخته می شود، کلید پیروزی شگفت انگیزی است که روند جنگ در چین قرن شانزدهم را تغییر داد.

در میان پس‌زمینه‌ی مبارزه‌ای سخت با دزدان دریایی غارتگر ژاپنی، یک نوآوری مدبرانه شکل گرفت. گوانگ بینگ، گرد و واضح، رازی را در خود جای داده است که فراز و نشیب جنگ را تغییر داد. سال ۱۵۶۳ بود و نیروهای ژنرال چی خود را در دام دزدان دریایی گرفتار دیدند. استفاده از آتش‌ در اردوگاه که برای پخت و پز استفاده می‌شد، موقعیت نیروها را برای دشمن را آشکار می‌کردند، بنا بر این راه‌حلی مبتکرانه را موجب گردید.

نان چینی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جالبتر اینکه سوراخ متمایز در وسط  نان نیز یک هدف دوگانه را دنبال میکرد.این ویژگی نه تنها به سربازان این امکان را می داد که نان را به دور گردن خود ببندند و یک رزق قابل حمل با خود بردارند، بلکه از مختل شدن حرکات آنها در هنگام حملات غافلگیرانه نیز جلوگیری می کرد.

این نوآوری خوراکی نه تنها نیروها را تقویت کرد بلکه به نمادی از مقاومت در برابر ناملایمات تبدیل شد. امروزه، میراث گوانگ بینگ، به لطف دستان ماهر نانوایان محلی که روش های سنتی را حفظ می کنند، پابرجاست. گوانگ بینگ از دل تنور سفالی گرفته تا دستان کسانی که طعم آن را می چشند، به صورتیادگاری ارزشمند از گذشته باقی مانده است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *