“آژنگ نیوز”:لوران بالستا برای دومین بار با تصویری اثیری از یک خرچنگ نعل اسبی درخشان طلایی برنده عنوان بزرگ عکس سال حیات وحش امسال شد.

یک خرچنگ نعل اسبی که در امتداد بستر دریا در آب‌های حفاظت‌شده جزیره پانگاتالان در فیلیپین می‌چرخد، با سه ماهی کوچک طلایی همراه است. این تصویر با عنوان نعل اسبی طلایی، دومین جایزه عکاس حیات وحش سال را برای لورن بالستا در سه سال اخیر به ارمغان آورد، که در سال ۲۰۲۱ با تصویر خیره کننده دیگری برنده شد.

طلایی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این بار لورن تمرکز خود را بر روی خرچنگ نعل اسبی در خطر انقراض به عنوان بخشی از مجموعه ای از تصاویر برای جایزه پورتفولیو مسابقه معطوف کرد. لورن با مستندسازی این حیوانات خارق العاده – که تقریباً ۱۰۰ میلیون سال به سختی تغییر کرده اند – در حالی که در آب های گرم می چرخند، تغذیه می کنند، جفت گیری می کنند و حتی خانه حیوانات دیگر هستند، آنها را در یک نور کاملاً جدید نشان داده است. که تقریباً شبیه یک سفینه فضایی فرازمینی به نظر می رسد، قفسه طلایی بندپایان که در میان آب های تاریک می چرخد، هیئت داوران را شگفت زده کرد.

کتی موران، رئیس هیئت داوران و سردبیر، می‌گوید: «دیدن یک خرچنگ نعل اسبی که در زیستگاه طبیعی‌اش به این شکل پر جنب و جوش زنده است، به شیوه‌ای بسیار زیبا، شگفت‌انگیز بود.» ما به گونه‌ای باستانی نگاه می‌کنیم که به شدت در خطر انقراض است و همچنین برای سلامت انسان حیاتی است. این عکس درخشان است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *