“آژنگ نیوز”:بزرگترین آتش سوزی در شیکاگودر چنین روزی در سال ۱۸۷۱ میلادی، در انبار پاتریک و کاترین اولری آغاز شد و تا زمانی که آتش دو روز بعد خاموش شد، بخش بزرگی از شهر ویران شده بود و حدود ۳۰۰نفر کشته شدند.

آتش سوزی بزرگ شیکاگو در غروب۸ اکتبر ۱۸۷۱ آغاز شد. در حالی که شکی نیست که آتش سوزی در انبار متعلق به پاتریک و کاترین اولیری شروع شده است، علت دقیق آتش سوزی همچنان یک راز باقی مانده است.

شیکاگو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از انبار ۱۳۷ خیابان دی کوون، در ضلع جنوب غربی شهر، آتش به سمت شمال و شرق به قلب منطقه تجاری شیکاگو سرایت کرد. باران بیش از یک روز بعد آتش را خاموش کرد، اما در آن زمان منطقه ای به طول ۷کیلومتر و ۱.۵کیلومتر عرض را سوزانده بود. آتش ۱۷۵۰۰ساختمان و ۱۱۸ کیلومتر خیابان را نابود کرد. ۹۰ هزار نفر – از هر سه ساکن شیکاگو یک نفر – در اثر آتش سوزی بی خانمان شدند. در حالی که تنها ۱۲۰ جسد پیدا شد، تخمین زده می شود که ۳۰۰ نفر در آتش سوزی جان باختند.

اما دستاورد این آتش سوزی”بازسازی بزرگ” تلاش برای ساختن یک مرکز شهری جدید بود. کسب‌وکارهای بزرگ، ساختمان‌های نوآورانه و سبک جدیدی از معماری هم از دیگرنتایج آن بودند.

پس از آتش سوزی، قوانینی تصویب شد که بر اساس آن ساختمان های جدید با مصالح نسوز مانند آجر، سنگ، مرمر و سنگ آهک ساخته می شد. این مصالح ساختمانی که بسیار گرانتر از چوب هستند، توسط ماده ای چسبناک و قوی به نام ملات به هم متصل می شوند. تکنیک ساخت با استفاده از ملات سنگ تراشی نامیده می شود.

شیکاگو۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در جریان آتش سوزی بیشتر خطوط راه آهن آسیب ندیده بودند. این موضوع باعث شد که محموله های کمک از سراسر کشور و سراسر جهان سرازیر شوند. اهدای کتاب از انگلستان به شیکاگو به مبنای بخشی از اولین کتابخانه عمومی عمومی شیکاگو تبدیل شد. کتابخانه عمومی شیکاگو درهای خود را در ۱ ژانویه ۱۸۷۳ باز کرد. ساختمان اصلی آن یک مخزن آب در خیابان LaSalle بود که از آتش سوزی جان سالم به در برده بود. در سال ۱۹۵۶، آکادمی آتش نشانی شیکاگو در محلی که زمانی انبار آقا و خانم اولری قرار داشت، ساخته شد. این مدرسه تا به امروز آتش نشان های جدیدی را آموزش می دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *