“آژنگ نیوز”:کنفرانس دامبارتون اوکس، که در آن ایالات متحده، چین، اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا پیشنهادهایی را برای یک سازمان جهانی که پایه و اساس سازمان ملل متحد شد، تدوین کردند، در چنین روزی در سال ۱۹۴۴ میلادی درواشنگتن دی سی به پایان رسید.

در اواخر تابستان و اوایل پاییز ۱۹۴۴، در اوج جنگ جهانی دوم، یک سری جلسات مهم دیپلماتیک در دامبارتون اوکس برگزار شد. نتیجه جلسات آنها منشور سازمان ملل بود که در سال ۱۹۴۵ در سانفرانسیسکو به تصویب رسید.

کنفرانس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این جلسات که به طور رسمی به عنوان “مذاکرات واشنگتن در مورد سازمان بین المللی دامبارتون اوکس” شناخته می شود، هیئت هایی از چین، اتحاد جماهیر شوروی، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا حضور داشتند.

کشورها در مورد پیشنهادهای ایجاد سازمانی برای حفظ صلح و امنیت در جهان بحث کردند. رئیس هیئت های مربوطه آندری گرومیکو (۱۹۰۹-۱۹۸۹)، سفیر شوروی در ایالات متحده بود.

ادوارد استتینیوس جونیور معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده (۱۹۰۰–۱۹۴۹)؛ ولینگتون کو (۱۸۸۷–۱۹۸۵)، سفیر چین در بریتانیا؛ و سر الکساندر کادوگان (۱۸۸۴-۱۹۶۸)، معاون دائم وزیر امور خارجه بریتانیا در امور خارجه، و ادوارد وود (ارل هالیفاکس) (۱۸۷۲-۱۹۵۹)، سفیر بریتانیا در ایالات متحده، که هر کدام ریاست هیئت مربوطه خود را بر عهده داشتند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *