“آژنگ نیوز”:خرس ها ودریاچه ادیزا یکی از شگفتی‌های طبیعی منطقه است که سالانه هزاران گردشگر را به دریاچه‌های ماموت می‌کشاند و گاهی اوقات تعداد زیاد آن‌ها موجب شگفتی و البته ناراحتی مردم محلی، می شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که در اواخر دهه ۱۹۹۰میلادی، دهکده برفی ماموت لیکس، کالیفرنیا، شکارچی استیو سرلز را برای شلیک و کشتن ۱۶ خرس مزاحم استخدام کرد. در طول آماده سازی او، خرس ها دل استیو را به دست آوردند و او نیز به زودی تاکتیک های غیر کشنده ای را برای دور نگه داشتن آنها از خطر ایجاد کرد. با گذشت زمان، او به یک قهرمان محلی، یک ستاره مشهورو یک متخصص شناخته شده ملی در مورد رفتار انسانی با حیوانات تبدیل شد.

خرسها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بدین ترتیب خرسها نیز از حیواناتی مهاجم به قهرمانان این دهکده کوهستانی در پنج ساعت شمال لس آنجلس تبدیل شدند. به گونه ای که اکنون این حیوانات یکی از مهمترین جذابیت های گردشگری منطقه هستند.

استقبال گردشگران از این روستا چنان رو به افزایش بوده که یک روزنامه نگار محلی میگوید:در مقر پلیس، یک بار دیدم که رییس پلیس تمام نیروهای در حال مرخصی را هم به خدمت را فراخوانده است. زیرا در یک روزتعدادگردشگران ۶۰۰۰ نفر بود که برای یک شهر ۴ مایلی مربعی با ۷۰۰۰ ساکن رسمی رقمی شگفت‌انگیز است، اگرچه من همیشه گمان می‌کردم که ۴۰۰۰ احتمالاً عدد دقیق‌تری برای ساکنان دائمی است.

دریاچه ادیزا یکی از شگفتی‌های طبیعی منطقه است که سالانه هزاران گردشگر را به این محل می‌کشاند.بسیاری از مردم محلی، شهرستانی، ایالتی و فدرال نیزبرای دولت کار می کنند آنان در بیمارستان، در کوه محل اسکی یا در مشاغل محلی کار می کنند.بدین ترتیب آشپزها، سرورها، اپراتورهای آسانسور، معلمان اسکی بخش قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می دهند.اگر افراد ثروتمندی را که برای یک تعطیلات آخر هفته به این منطقه می روند، ترکیب کنید، و جمعیتی متنوع و پویا خواهید داشت.

از مهمترین مشخصه های این منطقه گردشگری حضور خرسهایی است که با مردم خو گرفته اند و هرکدام با ویژگیهای خاصشان شناخته می شوند.مربی خرسها در این خصوص میگوید:یک خرس که با آن کار می کنم، رستا نام دارد ،که کاملاً ناشنوا شده است. او یک خرس عجیب و غریب است، به خاطر اندازه قدش، با موهای محافظ فراوان، موهای محافظ خار مانند. ما او را راستا می نامیم، زیرا وقتی او برای نشان دادن مشخصاتش برمی گردد، این موهای وحشی ظاهر می شوند، که به پهلوهایش آویزان شده اند، و به او نشان می دهند که دارای ویژگی منحصر بفردی است.

او خرس خوبی است، خرسی که همه او رادوست دارند. گردشگران نمی توانند او را سرزنش کنند. رستا یک خرس صبور و کند است وحرکت روتینی شبیه به چرخش ساعت دارد. اینجا بزرگ شده، راهش را می شناسد. راستا خیلی به ورزش اهمیت نمی دهد.فودکورت مورد علاقه او درسواحل دریاچه ها ست، جایی که ماهی گیران قلاب های ماهی را در لبه آب می گذارند. او از این طریق از وعده های غذایی بی شماری لذت می برد. هیچ کس شکایت نمی کند. دریاچه‌های غنی شده ماهی‌های زیبایی دارند، اما قزل آلا در مزرعه پرورش می‌یابد و از ارگانیک‌ترین رژیم های غذایی است.

خرسها۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در مجموع دریاچه‌های ماموت مانند یک دهکده سوئیس بسیار نجیب به نظر می‌رسد،ضمن آنکه این شهر از دو گروه عمده مردم محلی و گردشگران تشکیل شده است. آنها به هم وابسته هستند و عمدتاً نسبت به طرف مقابل مدارا می کنند. این یک درگیری طبقاتی است.مردم محلی به انبوه پول نقد گردشگران برای تعطیلات حسادت می کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *